Strona głównaZdrowieSzybkim krokiem do formy: ruch dla zdrowia

Szybkim krokiem do formy: ruch dla zdrowia

10 tysięcy kroków dziennie to minimum gwarantujące korzystny wpływ na zdrowie naszego organizmu. Jeśli nie przekonuje was bieganie, chód sportowy, nordic walking czy stepper to idealna alternatywa w walce o dobrą formę.
Szybkim krokiem do formy: ruch dla zdrowia Codzienny spacer na dystansie ok. 8 km wpływa na sylwetkę i obniżenie ciśnienia krwi - wynika z badania przeprowadzonego przez Global Corporate Challenge na grupie ponad 60 tys. pracowników z 55 państw świata.

Chód sportowy to wyzwanie!

Ta dyscyplina lekkoatletyczna zyskała ogromną popularność po sukcesach Roberta Korzeniowskiego. W dużym uproszczeniu chód polega na pokonywaniu trasy marszem. Warunkiem podstawowym jest ciągły kontakt przynajmniej jednej stopy zawodnika z podłożem. Chód uprawiany w celu zrzucenia zbędnych kilogramów również wymaga kontroli, choć nie tak rygorystycznej jak podczas zawodów. Chodzi o krokomierz, czyli niewielkie urządzenie, które pokonaną odległość przelicza na... liczbę kroków.

- Krokomierz cieszy się dużym zainteresowaniem osób aktywnych lub walczących z nadwagą. Świetnie sprawdza się na spacerze, podczas szybkiego marszu czy joggingu - przekonuje Janusz Kulas, ze sklepu sportowego Sport-Shop.pl. - Urządzenie wychwytuje ruch bioder, a następnie przekazuje informację na wyświetlaczu. Niektóre modele mają dodatkowo wbudowaną funkcję licznika kalorii – dodaje ekspert.

Nordic Walking dla każdego


Dobroczynne skutki marszu ze specjalnymi kijkami odkryli Finowie już w latach 20. minionego wieku. Początkowo dedykowany narciarzom biegowym, szybko zyskał popularność w różnych szerokościach geograficznych. Nordic walking można uprawiać niemal w każdych warunkach przez cały rok na trzech poziomach aktywności – zdrowotnym, fitness i sportowym.

Używane podczas marszu kijki pozwalają na stymulowanie pracy mięśni równomiernie po obu stronach ciała. Tym samym w trakcie treningu rozwijamy siłę i wytrzymałość ramion, a przy tym zmniejszamy obciążenie kolan, bioder czy pleców. Usprawniamy też układ oddechowy i krążenia.

- Dzięki mniejszemu obciążeniu stawów ta forma aktywności jest szczególnie popularna wśród osób starszych i walczących z otyłością. Kijki pomagają w utrzymaniu prawidłowej, zwiększają też stabilność w trakcie chodu. Co ciekawe, polscy konsumenci często mylą je z kijkami trekkingowymi przeznaczonymi do chodzenia po terenie górskim - mówi Janusz Kulas.

Stepper, czyli schody donikąd

Chodzić można również w domowym zaciszu. Oczywiście nie mamy tu na myśli chodzenia po schodach – choć i ta forma aktywności ma swoje grono zwolenników. Sporym gronem entuzjastów cieszy się stepper. Regularny trening w domowych warunkach pozwala na szybkie spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej na udach, biodrach i w talii.

- Trening na stepperze mogą wykonywać osoby w praktycznie każdym wieku. Stymuluje pracę mięśni obręczy biodrowej, ud, mięśni podudzia, pośladków czy mięśni brzucha. - dodaje Janusz Kulas.

Wybór formy ćwiczeń zależy od naszych indywidualnych potrzeb i oczekiwanych efektów. Niezależnie od decyzji, zdrowie każdy może wychodzić sobie sam. I to bez potrzeby ponoszenia gigantycznych kosztów na karnety w klubie fitness!

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 14:00:27, 26-10-2011 Malwina S.

    znam wiele osób, zwłaszcza kobiet, które trenują nordic walking i bardzo sobie chwalą...
  • 08:51:21, 29-03-2021 finezyjna

    Pewnie, że ruch to zdrowie... A nie wiele trzeba, żeby zacząć się ruszać . Przykładowo tutaj https://sklepzrowerami.pl/280-Akcesoria-i-dodatki można kupić rower i wszelkie akcesoria do niego. No i oczywiście zacząć nim jeździć. Mając sprawdzony sprzęt można robić najróżniejsze trasy.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • eGospodarka.pl
  • Aktywni 50+
  • Kobiety.net.pl
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Oferty pracy