Pij mleko, będziesz... w dobrej formie

Wypijanie szklanki zimnego mleka to rzecz, którą zwykle kojarzymy z dzieciństwem. Jednak według badań przeprowadzonych przez naukowców z McMaster University w Kanadzie, pijąc mleko po treningu może zyskać tkankę mięśniową i stracić więcej tłuszczu, pisze Siski Green z sagazone.
Podnoszenie ciężarów stało się bardziej popularne wśród kobiet, od kiedy mamy więcej dowodów wskazujących na tego rodzaju ćwiczenia jako dobry sposób, aby utrzymać wagę w ryzach, a także wzmocnić kości i zapobiec osteoporozie. Kobiety mają tendencję do unikania produktów mlecznych, zwłaszcza gdy próbują schudnąć - tymczasem powinny rozważyć powrót do tych produktów.

Naukowcy z McMaster monitorowali grupę kobiet przez trzy miesiące, prosząc je, aby nie jadły i nie piły nic na dwie godziny przed treningiem. Potem uczestniczki wykonywały wiele ćwiczeń oporowych. Żadna z kobiet nie trenowała w ten sposób regularnie przed badaniem.

Godzinę po sesji ćwiczeń, jednej grupie podawano 500ml odtłuszczonego mleka, drugiej - napój energetyczny. U uczestniczek, które piły napoje energetyczne, zanotowano wzrost masy ciała, pijące mleko zaś zyskały mniej masy mięśniowej, ale straciły więcej tłuszczu i wykazywały większą siłę ciała.

Senior.pl

04-06-2010

SKOMENTUJ TEN ARTYKUŁ:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Nazwa: Hasło:

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

OSIEM + TRZY =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

ARTYKULY PROMOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TAKŻE

NAJNOWSZE W DZIALE

NAJNOWSZE NA FORUM

WARTO ZOBACZYĆ

  • Umierać po ludzku
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Akademia Pełni Życia
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Sluchowisko.net
  • Oferty pracy