Oleje rybne polecane chorym z niewydolnością serca

Badania wykazały, że osoby z niewydolnością serca były mniej narażone na śmierć, jeśli spożywały oleje rybne.
Prof. Martin Cowie z londyńskiego Imperial College i Royal Brompton Hospital przeprowadził badania z udziałem prawie 7 000 osób z przewlekłą niewydolnością serca i losowo wybrał uczestników, którzy mieli zażywać jednogramową pigułkę zawierającą oleje rybne.

Ilość zgonów zmniejszyła się o 9% wśród pacjentów spożywających suplement. Zanotowano w tej grupie także zmniejszoną ilość hospitalizacji.

Wyniki badań oznaczają - wskazuje prof. Cowie - że dzięki regularnemu zażywaniu kapsułek z olejami rybnymi, co roku ocalonych może być wiele istnień.

Pacjentom, którzy już przebyli zawał serca są już obecnie rekomenduje się dostarczanie organizmowi 1 g oleju rybnego dziennie, a dodając do tego korzyści dla chorych z niewydolnością serca, wnioskować należy, że wszyscy pacjenci z problemami sercowymi powinni zażywać oleje rybne.

Wyniki opisywanego badania opublikowano w „European Journal of Cardiovascular Medicine".

Senior.pl

02-09-2010

SKOMENTUJ TEN ARTYKUŁ:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Nazwa: Hasło:

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

DZIEWIĘĆ + SZEŚĆ =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

ARTYKULY PROMOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TAKŻE

NAJNOWSZE W DZIALE

NAJNOWSZE NA FORUM

WARTO ZOBACZYĆ

  • Umierać po ludzku
  • Akademia Pełni Życia
  • Kobiety.net.pl
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Sluchowisko.net
  • Oferty pracy