Strona głównaZdrowieJak zadbać o starzejące się kości

Jak zadbać o starzejące się kości

Każda część naszego ciała się starzeje. Kości też. A ponieważ to od ich siły w dużej mierze zależy nasza mobilność, warto zawczasu o nie zadbać. Działań jest kilka, obejmują: dietę, ćwiczenia czy suplementację, ale wcale nie są trudne. Zobacz, jak zadbać o słabnące wraz z wiekiem kości.
Jak zadbać o starzejące się kości [© Dan Kosmayer - Fotolia.com] Starzenie się powoduje, że kości nie są tak silne, jak niegdyś. Szczególnie dotyczy to kobiet, u wielu pań po pięćdziesiątce może rozwijać się . Im szybciej więc zaczniesz temu przeciwdziałać, tym lepiej.

Ćwiczenia

Jeśli będziesz regularnie ćwiczyć, wzmocnisz kości. Szczególnie polecane są ćwiczenia wytrzymałościowe i z obciążeniem. Porzez trening tkanka kostna staje się coraz silniejsza. Im wcześniej zaczniesz ćwiczyć, tym lepszą gęstością i wytrzymałością będą cechowały się twoje kości. Najskuteczniejsze są wspomniane , wchodzenie po schodach, hiking, etc.

Dieta

Twoje kości potrzebują określonych substancji odżywczych, szczególnie oraz witamin C, D oraz K. Jeśli chodzi o źródła wapnia, najlepsze są oczywiscie produkty nabiałowe, ale także tłuste ryby czy biała fasola. Witaminy i minerały zapewniające kościom siłę można znaleźć też np. w zielonych i pomarańczowych warzywach. Poza wymienionymi składnikami, pamiętaj też o witaminie A, oraz .

Rzucenie palenia

Palenie papierosów jest jednym z czynników ryzyka rozwoju osteoporozy, a także zwiększa ryzyko złamań kości. Podobnie rzecz ma się z nadmiernym piciem alkoholu - wpływa na na poziom hormonów, a co za tym idzie - na zdrowie kości.

Suplementacja

Jeśli nie jesteś w stanie dostarczyć sobie odpowiedniej ilości wapnia i witaminy D z diety oraz (w przypadku witaminy D) nier możesz zapewnić dostatecznej ekspozycji na światło słoneczne, sięgnij po suplementy. Jeśli chodzi o mężczyzn, ci z grupy wiekowej 51 - 70 lat powinni przyjmować codziennie 1.000mg wpania oraz 600IU . Kobiety w wieku 51 - 70 lat powinny przyjmować 1.200mg wapnia i 600IU witaminy D dziennie.

Wczesna profilaktyka najlepsza

Nie czekaj do późnej starości, by zająć się profilaktyką osteoporozy. Badań wynika, że im wcześniej zaczniesz prowadzić zdrowy styl życia, tym wyższe masz szanse na uniknięcie choroby w starszym wieku.

Serwis świąteczny senior.pl

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kosciol.pl
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X