Herbata zmniejsza ryzyko raka jajnika

Picie herbaty zmniejsza ryzyko raka jajnika - wynika z nowego badania.
- Nasze wyniki wskazują, że picie więcej niż czterech filiżanek dziennie czarnej, zielonej lub ziołowej herbaty może zmniejszać ryzyko zachorowania na raka jajnika o prawie 30 procent - powiedział doktor Christina Nagle z Queensland Institute of Medical Research.

Jak wskazała Nagle, mimo wcześniejszych badaniach na zwierzętach, które sugerowały, że herbata może hamować wzrost komórek raka jajnika, wyniki badań z udziałem ludzi były niespójne.

- Jednak nasze wyniki również pokazują, że antyoksydanty zawarte w herbacie mogą wspierać profilaktykę raka także u ludzi - wyjaśnia Nagle. W prowadzonym przez nią badaniu wzięło udział 2700 kobiet (połowa chorowała na raka jajnika, połowa była zdrowa). Każdą z uczestniczek poproszono o dokładne opisanie swojej diety i stylu życia, szczególnie zwracano uwagę na wypijaną ilość herbaty.

- Zielona herbata jest uważany za najzdrowszy rodzaj herbaty. Wszystkie dowody wskazują, że picie jednej lub więcej filiżanek zielonej herbaty dziennie może zmniejszyć ryzyko rozwoju raka jajnika o 40 proc. Jednakże musi to być potwierdzone przez dalsze badania. Inne rodzaje herbaty także wpływały na powstrzymanie rozwoju nowotworu - wyjaśnia Nagle.

Senior.pl

31-05-2010

SKOMENTUJ TEN ARTYKUŁ:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Nazwa: Hasło:

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

DZIESIĘĆ + PIĘĆ =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

ARTYKULY PROMOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TAKŻE

NAJNOWSZE W DZIALE

NAJNOWSZE NA FORUM

WARTO ZOBACZYĆ

  • Umierać po ludzku
  • Aktywni 50+
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Sluchowisko.net
  • eGospodarka.pl
  • Oferty pracy