Strona głównaZdrowieCo pić, żeby łatwiej zasnąć

Co pić, żeby łatwiej zasnąć

Jedzenie i picie ma wpływ na proces zasypiania i sam sen. Niektóre produkty pomogą szybciej wpaść w objęcia Morfeusza, inne sprawią, że przez pół nocy będziemy przekładać się z boku na bok. Nie bez znaczenia jest też pora posiłków, późne kolacje nie sprzyjają nocnemu odpoczynkowi. Spójrz, jakie napoje mogą pomóc ci dobrze się wyspać.
Co pić, żeby łatwiej zasnąć

Herbata rumiankowa

Jeste polecana ze względu na to, że problemy z zasypianiem czesto zgłaszają osoby doświadczające i zaburzeń lękowych. pomoże się wyciszyć i wpłynie na zmniejszenie odczuwanego niepokoju. Ten kojący efekt i odprężenie pomaga zasnąć.

Sok wiśniowy

Sok przez cały rok, a sezonowo świeże wiśnie są polecane na długi głęboki sen. Wszystko dlatego, że jednym z naturalnie występujących w nich związku jest melatonina, która odgrywa istotną rolę w regulowaniu czasu snu i czuwania. Badania naukowe dowiodły, że osoby przez kilka dni pijące spały dłużej o kiladziesiąt minut niż ludzie przyjmujący w takim samym czasie placebo.

Mleko

Zawiera tryptofan, który pomaga organizmowi wytwarzać serotoninę i melatoninę. Testy dowiodły, że tryptofan sprzyja odczuwaniu senności. Co więcej, jeśli jest ciepłe, tym bardziej pomaga zasnąć, bo do snu organizm podnosi nie temperaturę, tu zatem ma dodatkową pomoc z zewnątrz.

Zielona herbata (bez kofeiny)

Ta wersja , tj. bezkofeinowa, pomaga w zasypianiu, nie dostarcza bowiem kofeiny, która pobudza, a przydaje teaniny, aminkowasu, który pomaga zmniejszyć stres i wspiera spokojny sen.

Woda

Tak, najzwyklejsza na świecie woda oddziałuje na sn, a to z tego względu, że nie można odpocząć, gdy jest się odwodnionym. Jeśli w ciągu dnia nie dostarczasz sobie dostatecznej ilości napojów, trudniej będzie ci się wyspać w nocy. Tracimy płyny, m. in. oddychając podczas snu, stąd niedostatek wody sprawi, że wybudzimy sie w środku nocy. Nie warto jednak wypijać zbyt dużo, bo to z kolei sprawi, że obudzimy się z powodu konieczności oddania moczu.

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 13:40:29, 05-03-2020 Mariola37

    Herbatki mi nie pomagają ale zobaczymy czy wypicie szklanki cisowianki przed snem coś zdziała
  • 13:43:27, 13-03-2020 thiel.mabelle

    Picie herbaty przed zaśnięciem bardzo pobudza - więc nie polecam.
  • 14:20:55, 27-03-2020 lollcia

    meliska
  • 14:54:20, 27-03-2020 marcelii94

    Ja na noc biorę olej cbd, wystarczy kilka kropelek i odrazu mi się lepiej śpi. Polecam przetestować.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Akademia Pełni Życia
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Umierać po ludzku
  • Aktywni 50+
  • Oferty pracy