Trzy filiżanki herbaty dziennie zmniejszają ryzyko udaru mózgu

Najnowsze badania naukowców z Londynu wykazały, że regularne wypijanie trzech filiżanek herbaty dziennie powoduje zmniejszenie ryzyka śmierci z powodu udaru mózgu.
Testy przeprowadzono na próbie obejmującej mieszkańców 6 różnych krajów (Chin, Japonii, Finlandii, Holandii, Australii i Stanów Zjednoczonych). Wykonano łącznie 10 analiz (3 dotyczyły osób które piły tylko zieloną herbatę, 7, które spożywały głównie czarną odmianę tego trunku). Wyniki badań były zaskakujące, u spożywających herbatę uczestników badania stwierdzono zmniejszenie ryzyka udaru o 21% w stosunku do osób, które nie piły herbaty.

Według doktor Catherine Hood herbata przyczynia się do zmniejszenia ciśnienia krwi, poprawia funkcje naczyń krwionośnych oraz zwiększa ilość teaniny (związku chemicznego, dzięki któremu czujemy się bardziej zrelaksowani oraz lepiej reagujemy na stres - należy dodać, że teanina jest często składnikiem popularnych suplementów diety).

Analizując wyniki badań pod kątem picia zielonej/czarnej herbaty, czy też pod kątem kontynentu, który zamieszkiwał dany uczestnik, nie dopatrzono się zmiany wyników. Okazuje się więc, że niezależnie od miejsca zamieszkania i rodzaju spożywanej herbaty, można w bardzo prosty sposób (zmieniając nieco przyzwyczajenia) ograniczyć ryzyko udaru mózgu.

Joanna Papiernik / Senior.pl

02-03-2009

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

SKOMENTUJ TEN ARTYKUŁ:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Nazwa: Hasło:

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

SIEDEM + CZTERY =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

ARTYKULY PROMOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TAKŻE

NAJNOWSZE W DZIALE

NAJNOWSZE NA FORUM

WARTO ZOBACZYĆ

  • Umierać po ludzku
  • eGospodarka.pl
  • Kosciol.pl
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy