Strona głównaZdrowieTak poprawisz możliwości swojego umysłu - 6 dietetycznych sposobów

Tak poprawisz możliwości swojego umysłu - 6 dietetycznych sposobów

Chcesz lepiej zadbać o formę swojego umysłu? Pomimo tego, że upływ czasu może zaburzać zdolności poznawcze osłabiając np. koncentrację i kojarzenie, stosowanie poniższych wskazówek dietetycznych powinno pomóc w codziennym odmładzaniu umysłu.
Tak poprawisz możliwości swojego umysłu - 6 dietetycznych sposobów Żelazo

Żeby dobrze pracować, komórki mózgowe potrzebują dobrego dopływu tlenu. Niedostatek w diecie zaś zmniejsza zdolność krwi do transportu tlenu, co osłabia natlenienie mózgu. Niedobór tego pierwiastka wywołuje kłopoty z koncentracją, a także sutkuje brakiem energii i uczuciem zmęczenia. Jednym z najlepszych źródeł jest chude czerwone mięso, a także żółtka, czerwona fasola i soczewica, suszone morele, wzbogacone płatki śniadaniowe, brokuły, skorupiaki, pieczywo razowe.

Witaminy z grupy B

Są potrzebne mózgowi do prawidłowego funkcjonowania. Mają wpływ m. in. na pamięć, a ich niedobór sprzyja kurczeniu się mózgu. Można je dostarczyć organizmowi jedząc np. kurczaka, ziemniaki czy banany.

Woda

Bez wystarczającej ilości wody odczujesz zmęczenie i narazisz się na . Staraj się pić dwa litry płynów dziennie. Woda jest najlepszym wyborem, ale soki owocowe, koktajle owocowe i mleko także pomogą w odpowiednim organizmu.

Kwasy omega-3

Tłuszcz łososia, sardynek i czy tuńczyka zawierają , które pomagają w komnikacji komórek mózgowych. Dietetycy polecają jedzenie co najmniej dwóch porcji tłustych ryb tygodniowo.

Śniadanie

Nie rezygnuj ze . to za mało. Jeśli zjesz bogate śniadanie, organizm będzie korzystał z tego przez cały dzień. Najlepsze są produkty o niskim indeksie glikemicznym, które stopniowo uwalniają cukry do krwi zapewniając stabilny poziom energii, która wpływa na zdolności intelektualne.

Regularne posiłki

Zapewniają stały poziom energii, dając mózgowi odpowiednią ilość „paliwa". Warto jeść pięć posiłków dziennie, które obejmują nie tylko te główne, jak śniadanie, obiad i kolację, ale i zdrowe przekąski (owoce, jogurt, etc.).

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • eGospodarka.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Aktywni 50+
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X