Strona głównaZdrowieRegularny trening ciągle potrzebny w czasach izolacji

Regularny trening ciągle potrzebny w czasach izolacji

Chociaż siłownie i kluby sportowe są zamknięte, nie należy rezygnować z ćwiczeń, są nam szczególnie potrzebne w okresie izolacji, gdy dodatkowe czynniki mogą osłabić naszą odporność.
Regularny trening ciągle potrzebny w czasach izolacji [fot. Christian Northe z Pixabay]
Eksperci z Uniwersytetu w Bath zalecają, by nie rezygnowć z , bo mogą one odegrać istotną rolę w zachowaniu zdrowego układu odpornościowego w okresie izolacji.

Autorzy podkreślają, że w ciągu ostatnich czterech dekad badano wpływ ćwiczeń na układ odpornościowy i obecnie jasne jest, że regularne ćwiczenia o umiarkowanej intensywności są korzystne dla odporności. Jednocześnie niezupełnie klarowne jest oddziaływanie intensywniejszych ćwiczeń - mogą one na jakiś czas po ich wykonaniu tłumić funkcje odpornościowe i zwiększać ryzyko infekcji. Niektórzy uczeni jednak wskazują, że każdy rodzaj wysiłku fizycznego, o ile jest regularnie podejmowany, pozwala na poprawę odporności.
W nowych testach stwierdzono, że istnieją bardzo ograniczone dowody na to, że ćwiczenia fizyczne bezpośrednio zwiększają ryzyko zarażenia się wirusami. W kontekście i warunków, w których się dzisiaj znajdujemy, najważniejszą kwestią jest ograniczenie kontaktu z innymi osobami, które mogą być nosicielami wirusa. Jednak ludzie nie powinni umniejszać znaczenia zachowania formy, aktywności i zdrowia w tym okresie. Pod warunkiem, że odbywa się to w izolacji - z dala od innych - regularne, codzienne ćwiczenia pomogą zachować lepsze działanie układu odpornościowego, a nie go stłumić. - mówi dr James Turner, współautor badań.
Ludzie nie powinni obawiać się, że ich zostanie stłumiony poprzez ćwiczenia i że narażą nas one na większe ryzyko infekcji koronawirusem. Pod warunkiem, że ćwiczenia są przeprowadzane zgodnie z najnowszymi wytycznymi dotyczącymi dystansu społecznego, regularne ćwiczenia będą miały niezwykle pozytywny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie, zarówno dziś, jak i w przyszłości - dodaje Dr John Campbell, współautor badań.
Zaleca się regularne ćwiczenia aerobowe o umiarkowanej intensywności, takie jak , lub jazda na rowerze, na które należy poświęcić 150 minut tygodniowo. Dłuższe, bardziej energiczne ćwiczenia nie są szkodliwe, ale jeśli zdolność do ćwiczeń jest ograniczona z powodu stanu zdrowia lub niepełnosprawności, warto angażować się w jakikolwiek możliwy do podjęcia wysiłek.

Na temat badań można przeczytać w magazynie Exercise Immunology Review.

Na podstawie:

Przeczytaj także


Koronawirus / COVID-19 [fot. Gerd Altmann from Pixabay]

Koronawirus / COVID-19 - diagnoza, objawy, leczenie, profilaktyka

COVID-19 to nowa zakaźna choroba wywoływana przez koronowirusa SARS-Cov-2. Choroba przebiega w bardzo różny sposób - od postaci niemal całkowicie bezobjawowej, do ciężkich przypadków z których część kończy się śmiercią. czytaj dalej »


 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Akademia Pełni Życia
  • Kobiety.net.pl
  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Kosciol.pl
  • Oferty pracy