Strona głównaZdrowieLeczymy się prywatnie

Leczymy się prywatnie

Coraz więcej Polaków decyduje się na dodatkowe finansowanie opieki zdrowotnej dla swojej rodziny - wynika z raportu firmy Acxiom Polska na temat prozdrowotnych wydatków polskich konsumentów.
70 procent konsumentów ankietowanych przez Acxiom Polska przyznało, że korzystało z niepublicznych usług medycznych dla siebie lub swoich dzieci, choć starało się to robić sporadycznie, tylko w poważnych sprawach. W porównaniu z rokiem ubiegłym odsetek ten wzrósł o 7 punktów procentowych. Istnieje także całkiem spora grupa osób, które stawiają wyłącznie na prywatną opiekę zdrowotną i w ogóle nie korzystających z publicznych placówek – stanowią oni już ponad 9 procent pacjentów.

Duży potencjał i perspektywy rozwoju wydają się też mieć produkty ubezpieczeniowe pokrywające min. koszty korzystania z prywatnych usług medycznych. W chwili obecnej są one jeszcze dużą nowością, ale 28 procent respondentów już zadeklarowało swoje zainteresowanie i chęć korzystania z tego typu ubezpieczeń.

Prawie połowa (43 proc.) konsumentów na leki stara wydawać się nie więcej niż 50 zł miesięcznie, 36 proc. przeznacza na ten cel kwoty z przedziału 51-100 zł na miesiąc, a 17 procent próbuje zmieścić się w granicach 101-200 zł. Patrząc na nasze wydatki na farmaceutyki w roku 2005 należy zauważyć ich lekki spadek – w roku ubiegłym płacących kwoty z przedziału 101-200 zł było 20 procent, a powyżej 200 zł przeznaczało na ten cel ponad 8 proc. badanych (o 3 punkty procentowe więcej niż w 2006 roku).

Wśród medykamentów dostępnych bez recepty najczęściej kupujemy leki przeciwbólowe (81 procent wskazań), leki na przeziębienia/grypę (78 proc.), na gardło/kaszel (67 proc.) oraz witaminy i zestawy witaminowo-minerałowe (57 proc.). Sięgamy także po preparaty na bóle mięśni i stawów (31 proc.), produkty przeciwłupieżowe (19 proc.), wspomagające odchudzanie (17 proc.) oraz redukujące stres i zmęczenie (17 proc.).

Przy wyborze apteki polski konsument zwraca uwagę przede wszystkim na korzystne ceny (59 procent wskazań), odległość od miejsca zamieszkania (41 procent) oraz kompetentne doradztwo i dobrą obsługę (po 31 procent wskazań). Znacznie mniejsze znaczenie na miejsce zakupu medykamentów ma zróżnicowana oferta (6 procent) czy czynniki związane z lojalnością konsumenta, takie jak: przyzwyczajenie (14 procent) i zadowolenie z dotychczasowej obsługi (20 procent).

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kobiety.net.pl
  • Hospicja.pl
  • Kosciol.pl
  • Aktywni 50+
  • Oferty pracy