Strona głównaZdrowieJak obniżyć ciśnienie krwi bez leków

Jak obniżyć ciśnienie krwi bez leków

Nadciśnienie prowadzi do wielu zagrażających życiu chorób, więc warto reagować bezzwłocznie i starać się obniżyć ciśnienie krwi. Nie zawsze konieczne są farmaceutyki, można też wprowadzić określone zmiany w stylu życia i sięgnąć po naturalne produkty, by przywrócić prawidłowe wartości cisnienia i uchronić się przed chorobami serca i innymi dolegliwościami.
Jak obniżyć ciśnienie krwi bez leków [Fot. edwardolive - Fotolia.com] Aby obniżyć ciśnienie krwi, trzeba:

Utrzymywać prawidłową wagę

Nadwaga i otyłość sprzyjają rozwojowi . Trzeba zadbać o utrzymanie prawidłowej wagi, by móc móc liczyć na zmniejszenie poziomu ciśnienia - czasem wystarczy schudnąć, by wróciło ono do normy.

Zmniejszyć zawartość sodu w diecie

Nawet niewielkie zmniejszenie soli w diecie może obniżyć ciśnienie krwi o 2 do 8 mm Hg. Zaleca się, aby ograniczenie sodu do mniej niż 2300 mg dziennie. Problemem jest to, że obecnie , dlatego trudniej kontrolować jej poziom w diecie - najlepiej wybierać jak najświeższe i jak najmniej przetworzone artykuły.

Zwiększyć poziom aktywności

Ludzie starsi, którzy regularnie wykonywali ćwiczenia aerobowe, doświadczyli obniżenia skurczowego ciśnienia krwi średnio o 3,9 procent, a rozkurczowego o 4,5 procent, co jest efektem podobnym do tego uzyskiwanego dzięki stosowaniu określonych farmaceutyków.

Podczas treningów intensyfikuje pracę serca i częstość oddechów, dlatego serce staje się silniejsze i potem pompuje krew z mniejszym wysiłkiem, w efekcie zaś zmniejsza się nacisk na tętnice i obniża ciśnienie krwi.

Jeść bazylię

Badania na gryzoniach wykazały, że ekstrakt z obniżył ciśnienie krwi. Znajdujący się w roślinie związek eugenol może blokować działanie pewnych substancji, które zwężać naczynia krwionośne. Bazylię można dodawać do makaronów, zup, sałatek, etc.

Zwiększyć ilość potasu w diecie

Odpowiednia ilość tego pierwiastka jest niezbędna dla utrzymania prawidłowego poziomu ciśnienia krwi. Bogate w są: rośliny strączkowe, owoce cytrusowe, pestki słonecznika, ziemniaki, zielone warzywa.

Rzucić palenie

Palenie papierosów wywołuje natychmiastowy, krótkotrwały wzrost ciśnienia krwi i przyspiesza akcję serca. W dłuższej perspektywie jednak substancje zawarte w papierosach mogą podnieść ciśnienie krwi, uszkadzając ściany naczyń krwionośnych i zwężając tętnice. Podbne skutki daje bierne palenie.

Zmniejszyć stres

Jeśli jest przewlekły, może powodować trwały wzrost ciśnienia krwi - niszczy naczynia krwionośne i je zwęża oraz sprawia, że stają się mniej elastyczne, a to prowadzi do nadciśnienia. Regularne głębokie odprężanie się nie jest fanaberią, to konieczna umiejętność, którą warto nabyć, jeśli chce się obniżyć poziom ciśnienia.

Jeść cynamon

To kolejna przyprawa, która może zmniejszyć poziom ciśnienia krwi. Testy na gryzoniach dowiodły, że u zwierząt, którym regularnie podawano , ciśnienie krwi się zmniejszyło.

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Hospicja.pl
  • EWST.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Aktywni 50+
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X