Cukrzyca - zmiana diety może pomóc

Dietetycy nie od dziś zachęcają do wzbogacenia diety o nienasycone kwasy tłuszczowe. Najnowsze badania naukowe dostarczyły kolejny powód dla, którego warto wprowadzić do swojego jadłospisu produkty bogate w kwasy omega- 3.
Naukowcy z Francji odkryli, że kwasy omega -3 pomagają w redukcji tkanki tłuszczowej oraz poprawiają poziom lipidów u osób chorych na cukrzycę.

Do powyższego wniosku naukowcy doszli dzięki eksperymentowi przeprowadzonemu na grupie kobiet chorujących na cukrzycę II typu. Dietę części pań wzbogacono o preparaty zawierające kwasy omega -3, pozostałe uczestniczki otrzymywały olej parafinowy w charakterze placebo.
U kobiet z pierwszej grupy naukowcy zaobserwowali zmniejszenie się podskórnej tkanki tłuszczowej oraz znaczny spadek wagi. Co istotne, dzienne spożycie kalorii przez badane kobiety nie uległo zmianie. Dodatkową korzyścią z wprowadzenia do diety kwasów mogą- 3 było obniżenie poziomu trójglicerydów, które sprzyjają rozwojowi miażdżycy.

Zgodnie z danymi Ministerstwa Zdrowia na cukrzyce cierpi 5% polskiego społeczeństwa, być może odkrycie francuskich naukowców ułatwi walkę z chorobą.

Marta Wasiak / Senior.pl

22-12-2007

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

SKOMENTUJ TEN ARTYKUŁ:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Nazwa: Hasło:

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

SIEDEM + DWA =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

ARTYKULY PROMOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TAKŻE

NAJNOWSZE W DZIALE

NAJNOWSZE NA FORUM

WARTO ZOBACZYĆ

  • Umierać po ludzku
  • Sluchowisko.net
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • eGospodarka.pl
  • Kobiety.net.pl
  • Oferty pracy