Strona głównaZdrowieCo jeść, żeby lepiej spać?

Co jeść, żeby lepiej spać?

Aby cieszyć się smukłą sylwetką i dobrym nastrojem, potrzebujesz odpowiedniej ilości snu. Jeśli nie masz okazji, aby się wysypiać, grozi ci podwyższony poziom stresu, zyskiwanie na wadze, zaburzenia nastroju, problemy z koncentracją i inne kłopoty... zobacz, co jeś, by poprawić jakość snu.
Co jeść, żeby lepiej spać? [Jedzenie na sen, ©  work2506 - Fotolia.com] Eksperci wskazują, że chroniczny niedobór snu i inne jego zaburzenia mogą prowadzić do zmian metabolicznych, które przyczyniają się do nadwagi, zaburzeń nastroju, nasilenia emocji i zwiększonego zapotrzebowania m. in. na witaminy z grupy B oraz witaminę C, a także , żelazo, czy . Poza tym przedłużające się sprzyjają chorobom, takim jak nadciśnienie, choroba serca, .

Co jeść, by lepiej spać?

Nie ma jednego „magicznego" produktu, którego zjedzenie będzie oznaczało bezproblemowy sen. Cała stosowana codziennie dieta ma przełożenie na to, jak dobrze lub . Ogólnie rzecz ujmując, polecane są artykuły pełnoziarniste, świeże warzywa i owoce, , ryby, drób, niskotłuszczowy nabiał.

Zrównoważona dieta jest istotna, ponieważ zawiera składniki odżywcze, które mają wpływ na rytm snu i budzenia się. Chude białka dostarczają organizmowi aminokwasu tryptofanu, który przekształca się w serotoninę, neuroprzekaźnik pomagający regulować sen. Rodzaj i czas spożywania posiłków wpływa na stabilizację dziennego poziomu energii, co ułatwia zachowanie regularnosci pór snu i budzenia się.

Niektóre produkty szczególnie wspomagają sen:


wykazuje działanie kojące i zmniejszające niepokój, dzięki czemu pozwala się uspokoić, a wówczas łatwiej zasnąć.

Mleko zawiera tryptofan wpływający na produkcję serotoninę, który oddziałuje na jakość snu.

Naturalna serotonina jest zawarta w bananach, gruszkach, awokado, czy pomidorach.

zawierają melatoninę, hormon, który jest uwalniany, gdy robi się ciemno i ma wpływ na zasypianie oraz spokojny sen.

Pełnoziarniste produkty orzechy, liściaste warzywa, rośliny strączkowe dostarczają magnez, pierwiastek, który umożliwia rozkurcz mięśni i relaks całego ciała, więc jego odpowiedni poziom ułatwia zasypianie.

działa uspokajająco, jest więc polecany jako dodatek do herbaty, przy czym nie można go stosować zbyt dużo, ponieważ obfituje w cukier, który z kolei prowadzi do skoków poziomu glukozy we krwi, co zaburza sen.

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Pola Nadziei
  • Hospicja.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Kosciol.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X