Tłuste ryby pomogą w profilaktyce raka prostaty

Jedząc tłuste ryby przynajmniej raz w tygodniu można znacznie zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka prostaty, wynika z badań opublikowanych na łamach Clinical Cancer Research, piśmie American Association for Cancer Research.
Poprzednie badania wykazały, że bogate w kwasy tłuszczowe Omega-3 tłuste ryby, takie jak łosoś czy makrela, mogą zredukować prawdopodobieństwo wystąpienia raka prostaty. Teraz naukowcy dowiedli, że mogą pomóc w powstrzymaniu rozwoju choroby i poprawić jakość życia pacjentów.

W badaniach przeprowadzonych przez uczonych z University of Kalifornia wzięło udział 466 mężczyzn chorujących na agresywnego raka prostaty i 478 zdrowych. Organizatorzy przeanalizowali sposób odżywiania się uczestników i podzielili ich na grupy biorąc za kryterium ilość kwasów tłuszczowych Omega-3 w diecie partycypantów.

Zespół badawczy odkrył, że u mężczyzn jedzących największą ilość produktów z zawartością kwasów Omega-3 ryzyko zachorowania na agresywnego raka prostaty było o 63% mniejsze niż u panów unikających żywności tego rodzaju. Poza tym, okazało się, że dieta bogata w kwasy Omega-3 stanowi ochronę także dla mężczyzn posiadających niebezpieczny wariant genu COX-2 - dziedzicznego genu, który pięciokrotnie zwiększa ryzyko zachorowania na nowotwór prostaty.

Joanna Papiernik / Senior.pl

22-06-2009

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

SKOMENTUJ TEN ARTYKUŁ:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Nazwa: Hasło:

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

SZEŚĆ + DWA =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

ARTYKULY PROMOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TAKŻE

NAJNOWSZE W DZIALE

NAJNOWSZE NA FORUM

WARTO ZOBACZYĆ

  • Umierać po ludzku
  • Hospicja.pl
  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Kobiety.net.pl
  • Oferty pracy