Strona głównaZdrowieSuper jedzenie - nasiona Chia. Sprawdź jakie dają korzyści

Super jedzenie - nasiona Chia. Sprawdź jakie dają korzyści

Nasiona Chia stały się ostatnio bardzo popularnym produktem. Są łatwo dostępne i szeroko polecane, ponieważ przydają wiele korzyści naszemu organizmowi, ich właściwości sprawiają, że można zaliczyć je do tzw. super-jedzenia (najbardziej odżywczego pożywienia będącego świetnym źródłem licznych minerałów, witamin, enzymów, antyoksydantów, protein, koenzymów). Oto lista profitów z jedzenia Chia.
Super jedzenie - nasiona Chia. Sprawdź jakie dają korzyści [© lecic - Fotolia.com] Uczucie sytości

Dzięki uczuciu sytości po posiłku łatwiej jest osłabić głód między posiłkami i utrzymać stosowaną dietę. Połączenie białek, oraz reakcji na zmiesznaie z wodą daje znaczne poczucie najedzenia się, a powstrzymuje przed podjadaniem w ciągu dnia, więc ułatwia zachowanie odpowiedniej wagi.

Regiulacja poziomu cukru

Nasiona Chia mają wpływ na poziom insuliny - ich działanie może zmniejszyć oporność na insulinę i zniwelować nadmierny poziom tego hormonu we krwi, więc mogą uchronić przed .

Bogactwo przeciwutleniaczy

Nasiona Chia są bogate w , które pomagają walczyć z wolnymi rodnikami, a więc także ze i nowotworami. Wysoka zawartość antyoksydantów sprawia też, że cechują się długim okresem przydatności do spożycia: mogą być przechowywane wiele bez chłodzenia.

Źródło wszelkiego potrzebnego białka

W nasionach Chia znajduje się wszystkich dziewięć aminokwasów niezbędnych do zaspokojenia potrzeb żywieniowych człowieka. Ważne jest również to, że białko skutecznie nas syci.

Pomoc dla zdrowia serca

Nasiona chia mogą poprawić niektóre markery krwi, co może zmniejszyć ryzyko chorób serca i cukrzycy typu 2. Badania dowiodły, że produkt ten obniża poziom „złego cholesterolu" LDL oraz trójglicerydów, zwiększa ilość „dobrego cholesterolu HDL oraz zwalcza stany zapalne.

Poprawa metabolizmu

Ponieważ mają duże ilości błonnika, białka i kwasów omega-3, naciona Chia poprawiają zdrowie metaboliczne.

Źródło minerałów

Chia dostarczą ci dużo , , i manganu. Te składniki pomagają zapobiegać nadciśnieniu i utrzymać zdrową masę ciała, a także mają istotny wpływ na metabolizm oraz syntezę DNA.

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

SIEDEM + TRZY =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Kobiety.net.pl
  • Aktywni 50+
  • Hospicja.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X