Kofeina zapobiega demencji

Picie filiżanki kawy dziennie może pomóc zmniejszyć ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera, wynika z portugalskiego badania.
Wyniki badań, które zostały opublikowane w majowym wydaniu magazynu Journal of Alzheimer's Disease, dowodzą, że kofeina może chronić przed zaburzeniami pamięci i powodować mniejszy poziom białka w mózgu, które jest uważane za powiązane z rozwojem choroby Alzheimera.

- Od lat traktowaliśmy kawę jako jedynie dobry trunek pijany w codziennym porannym rytuale lub towarzysko - mówi doktor Susanne Sorensen z Alzheimer's Society.

- Jednakże nowe dowody sugerują, że kofeina może mieć znacznie poważniejsze efekty. Okazało się, że może stanowić jeden ze sposobów zapobiegania, opóźniania, a nawet wystąpienia choroby Alzheimera - dodaje.

Uczeni z Uniwersytetu w Lizbonie przeanalizowali liczne badania doświadczalne i epidemiologiczne testujące wpływ kofeiny na funkcje poznawcze. Znaleźli dowody na to, że kofeina może spowolnić postęp choroby i zmniejszyć intensywność procesu pogarszania się funkcji poznawczych.

Jednakże, niezbędne są dalsze badania, aby w pełni zrozumieć korzyści płynące z przyjmowania kofeiny, wskazuje dr Sorensen.

Senior.pl

23-05-2010

SKOMENTUJ TEN ARTYKUŁ:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Nazwa: Hasło:

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

DWA + DZIEWIĘĆ =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

ARTYKULY PROMOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TAKŻE

NAJNOWSZE W DZIALE

NAJNOWSZE NA FORUM

WARTO ZOBACZYĆ

  • Umierać po ludzku
  • Hospicja.pl
  • Kosciol.pl
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Aktywni 50+
  • Oferty pracy