04-12-2008
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Komisja Etyki Reklamy zaapelowała do wydawców o niepublikowanie w gazetach codziennych reklam środków na potencję oraz afrodyzjaków.
Do KER wpłynęła skarga konsumenta, który jednej z toruńskich gazet znalazł reklamę tabletek i kremów na potencje oraz afrodyzjaków. Wnoszący skargę twierdził, że tego typu reklama „pod żadnym pozorem nie powinna ukazać się w gazecie, do której dostęp mają dzieci”. Reklama była umieszczona w prasowym dodatku z programem telewizyjnym.
Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy uznał, że zaskarżona reklama narusza Kodeks Etyki Reklamy i obowiązujące przepisy prawa, z uwagi na to, że narusza dobre obyczaje. W jego opinii reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, bo mogły się z nią zapoznać również dzieci, szukające w telemagazynie programów dla siebie.