Strona głównaZdrowieZdrowe odżywianie - dieta na jesienne dni

Zdrowe odżywianie - dieta na jesienne dni

Nasza dieta powinna być dopasowana nie tylko do potrzeb organizmu oraz preferencji smakowych, komponując codzienne menu warto uwzględnić warunki atmosferyczne. Nadejście jesieni w wraz z nią chłodnych, deszczowych dni to czas kiedy letnie, orzeźwiając przekąski powinny ustąpić miejsca rozgrzewającym potrawom.
Najlepszym początkiem chłodnego dnia jest śniadanie, które dostarczy nam energię na kilka następnych godzin. W jego skład powinny wejść produkty pełnoziarniste, miód lub dżem, nabiał. Do tradycyjnego musli dobrze jest dodać garść orzechów. Przed wyjściem z domu koniecznie należy wypić coś ciepłego.

Ponieważ jesień to pora przeziębień warto wzmocnić odporność zwiększając spożycie produktów bogatych w witaminę C, w długie jesienne wieczory dobrze jest sięgnąć po herbaty owocowe, lub wzbogacić smak tradycyjnych herbat samodzielnie przygotowanymi sokami.

Do przygotowania soków, które osłodzą jesienną pluchę doskonale nadają się maliny, owoce bzu oraz aronii. Te ostatnie są nie tylko znakomitym źródłem witaminy C, znajdziemy w nich też zelżało, fosfor i potas. Sok z aronii nie tylko pomaga ustrzec się przed przeziębieniem, korzystnie wpływ też na wysokość ciśnienia krwi.

Marta Wasiak / Senior.pl

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Kosciol.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Hospicja.pl
  • Oferty pracy