Strona głównaZdrowieWęglowodany - wróg czy przyjaciel?

Węglowodany - wróg czy przyjaciel?

Węglowodany otaczają Cię wszędzie i nie jesteś w stanie się od nich uwolnić. Jednocześnie wpływają negatywnie na Twoją wagę. Dlatego też należy nauczyć się osiągnąć równowagę w ich spożywaniu.
Węglowodany - wróg czy przyjaciel?
są głównym źródłem energii dla naszego organizmu, dlatego tak chętnie po nie sięgamy. Lubisz produkty zbożowe, pieczywo, makarony, kluski, kasze, ziemniaki. W Twoim menu gości spaghetti z sosami, a drugie danie obowiązkowo zawiera ziemniaki. Nie stronisz od ciast, zwłaszcza drożdżowych, także z dużą ilością kremów. Dowiedz się, jak można osiągnąć równowagę w jedzeniu węglowodanów i skutecznie zarządzić swoją wagą.

Jak osiągnąć równowagę w jedzeniu węglowodanów?

Joanna Brzezińska, ekspert Spersonalizowanego Programu Zarządzania Wagą: Mimo że, węglowodany dostarczają naszemu organizmowi paliwa, dzięki któremu możemy funkcjonować, to spożywanie ich w zbyt dużej ilości może uniemożliwiać walkę ze zbędnymi kilogramami. Aby skutecznie schudnąć należy nauczyć się osiągnąć równowagę w jedzeniu węglowodanów, np.: zastosować zamienniki w codziennej diecie, dodać aktywność fizyczną. Warto też poszukać preparatów, które ograniczą wchłanianie węglowodanów z posiłków.
  1. Makaron biały zamień na makaron pełnoziarnisty lub razowy - ten pierwszy doskonale komponuje się ze wszystkimi dobrze znanymi Ci potrawami, jak rosół, pomidorowa, bolognese, itp.;
  2. Ryż biały zamień na ryż basmanti lub pełnoziarnisty;
  3. Postaraj się ograniczyć ziemniaki w diecie lub potraktuj je jak dodatek do warzyw;
  4. Białe : chleb i bułki, zamień na chleb razowy najlepiej taki, który jest produkowany na naturalnym zakwasie chlebowym i z mąki pełnoziarnistej;
  5. Postaraj się, aby Twoje kanapki były przyrządzane z większa ilością warzyw, twarogów i wędlin i aby to one były przewagą na Twojej kanapce, a nie pieczywo;
  6. Odkop babcine przepisy i wróć do kasz: gryczanej, perłowej, jęczmiennej;
  7. Postaraj się powoli odwrócić rolę, niech właśnie te produkty staną się codziennością, a poprzednie „białe" - odejściem od reguły;
  8. Do swojej diety włącz więcej produktów białkowych, ryby, mięso.

Przeczytaj także


Otyłość - diagnoza, objawy, leczenie, profilaktyka

Otyłość to nadmierne zmagazynowanie tkanki tłuszczowej, do którego prowadzi nadmierna podaż energii dostarczanej w pożywieniu w stosunku do zapotrzebowania organizmu. Z otyłością powiązane są różnorakie dolegliwości: cukrzyca, nadciśnienie, choroby serca, zwyrodnienia stawów. czytaj dalej »


Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 09:40:49, 17-05-2011 przekora

    Myślę że są to wskazania dietetyczne łatwe do zaakceptowania, pozytywne efekty dają o sobie znać dość szybko. Wyrażam taką opinię ze swojego doświadczenia. Najpierw ograniczyłam spożywanie pieczywa, potem zamieniłam ryż biały na ryż nie łuskany. Ograniczyłam w diecie spożywanie ziemniaków itp. Szybko osiągnęłam prawidłową wagę. Polecam i życzę powodzenia.
    ... zobacz więcej
  • 12:49:47, 17-05-2011 ewiko

    Ja w swojej diecie na jakiś czas zrezygnowałam z ukochanych słodyczy (było ciężko) i pieczywa. Waga szybko zjechała w dół i czułam się zdecydowanie lepiej.
  • 17:22:11, 17-05-2011 przekora

    Ważne, aby nie rezygnować z diety która daje pozytywne efekty. Jeżeli będziemy konsekwentnie stosować zdrową dietę, to stanie się ona nawykiem żywieniowym. Trzymajmy się.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Pola Nadziei
  • EWST.pl
  • Kobiety.net.pl
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Oferty pracy