Strona głównaZdrowieKoronawirus: ćwiczenia poprawiają stan psychiczny, ale pandemia do nich zniechęca

Koronawirus: ćwiczenia poprawiają stan psychiczny, ale pandemia do nich zniechęca

Pandemia wytworzyła paradoks, w którym zdrowie psychiczne stało się zarówno motywacją, jak i przeszkodą dla aktywności fizycznej.
Koronawirus: ćwiczenia poprawiają stan psychiczny, ale pandemia do nich zniechęca
Ludzie są aktywni, bo chcą poprawić swoje zdrowie psychiczne, ale jednocześnie trudno jest im ćwiczyć z powodu i , mówią naukowcy z McMaster University. Uczeni zaprosili do badań ponad 1600 osób, starając się zrozumieć, jak i dlaczego zdrowie psychiczne, aktywność fizyczna oraz siedzący tryb życia zmieniły się w całym pandemicznym okresie.

- Utrzymanie regularnego programu ćwiczeń jest trudne nawet w najlepszych czasach, a warunki towarzyszące pandemii mogą to jeszcze bardziej utrudniać - mówi prof. Jennifer Heisz z McMaster University - Chociaż ćwiczenia mogą zmniejszyć lęk, wielu ludzi odczuwało tak silny niepokój, że zniechęcał ich do wysiłku. Podobnie, chociaż ćwiczenia osłabiają objawy depresji, osoby najbardziej przygnębione były najmniej skłonne do ćwiczeń, a brak motywacji jest jednym z symptomów depresji.

Osoby badane deklarowały zwykle silniejszy stres psychiczny oraz umiarkowany poziom lęku i depresji wywołanej . Równocześnie ich aktywność aerobowa spadała o około 20 minut tygodniowo, trening siłowy o około 30 minut tygodniowo, a siedzący tryb życia wydłużył się o około 30 minut dziennie w porównaniu do sześciu miesięcy przed pandemią.

Ci, którzy ćwiczyli najmniej względem okresu sprzed pandemii, uzyskiwali najsłabsze wyniki w zakresie zdrowia psychicznego, a osoby utrzymujące taki sam poziom aktywności fizycznej, radziły sobie psychicznie znacznie lepiej.

Po przeanalizowaniu danych naukowcy opracowali zestaw porad, które mogą pomóc zachować aktywność:
przyjmij sposób myślenia: jakiekolwiek ćwiczenia są lepsze niż żadne;
jeśli odczuwasz niepokój, wykonuj mniej intensywny trening;
ruszaj się każdego dnia;
przerywaj pozostawanie w pozycji siedzącej wstając, rozciągając się, robiąc parę kroków;
planuj swoje treningi tak jak spotkania - wtedy nic ci ich nie przerwie
Nasze wyniki wskazują potrzebę dodatkowego wsparcia psychologicznego, które pomogłoby ludziom utrzymać poziom aktywności fizycznej w okresach stresu, a to zminimalizowałoby ciężar pandemii i zapobiegło rozwojowi kryzysu zdrowia psychicznego - uważa prof. Heisz.
Na podstawie:

Przeczytaj także


Koronawirus / COVID-19 [fot. Gerd Altmann from Pixabay]

Koronawirus / COVID-19 - diagnoza, objawy, leczenie, profilaktyka

COVID-19 to nowa zakaźna choroba wywoływana przez koronowirusa SARS-Cov-2. Choroba przebiega w bardzo różny sposób - od postaci niemal całkowicie bezobjawowej, do ciężkich przypadków z których część kończy się śmiercią. czytaj dalej »


Depresja - diagnoza, objawy, leczenie, profilaktyka

Depresja to bardzo poważna choroba, a jej lekceważenie może prowadzić nawet do śmierci. Dotyka ona ludzi w różnym wieku, jednak w przypadku osób starszych bywa często lekceważona, traktowana jako jeden z objawów starzenia się. czytaj dalej »


Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Aktywni 50+
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Hospicja.pl
  • Oferty pracy