Reklamy RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior wprowadzały konsumentów w błąd – twierdzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Suplementy diety były prezentowane tak, aby sprawiały wrażenie, że mają właściwości lecznicze. Wątpliwości UOKiK wzbudziły reklamy suplementów diety, które były rozpowszechniane w telewizji i internecie w 2015 i 2016 r.
Zdjęcia chorych płuc i inne rodzaje graficznych ostrzeżeń na opakowaniach papierosów mogłoby zmniejszyć liczbę palaczy i uratować wiele żyć.
Tegoroczna edycja badania European Trusted Brands pokazała, że w Polsce Apap i Ibum zdystansowały znaną od dziesięcioleci Pyralginę, a Gripex i Flegamina - Polopirynę.
Europejscy parlamentarzyści podtrzymali plany stworzenia listy zabronionych haseł reklamowych związanych ze zdrowiem, które nie są dostatecznie uzasadnione naukowo.
W związku ze zbliżającym się wejściem w życie ustawy refundacyjnej, wprowadzającej m.in. zakaz reklamy aptek i ich działalności, Związek Pracodawców Aptecznych PharmaNET zwraca uwagę na niezgodność tego zapisu ustawy z Konstytucją RP i prawodawstwem europejskim oraz zapowiada podjęcie wszelkich możliwych kroków prowadzących do zniesienia tego zakazu.
Producent słynnej Nutelli, włoska firma Ferrero, obawia się, że Europarlament może wprowadzić nakaz umieszczania na produkcie informacji podobnych do ostrzeżeń znajdujących się na papierosach. Unia Europejska chce bowiem zakazu reklamowania towarów wysokokalorycznych jako elementów zrównoważonej diety.
Instytut Pentor Research International na zlecenie Schering-Plough Polska, przeprowadził sondaż wśród Polaków pod kątem sposobów wyboru leków na katar.
Prawie jedna piąta Polaków czerpie informacje na temat leków dostępnych bez recepty z ulotek reklamowych – wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP. Jednocześnie aż 85 proc. badanych, którzy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy otrzymało taką ulotkę, zapoznało się z jej treścią, a 41 proc. spośród tych osób zakupiło lek po przeczytaniu ulotki.
Informacje o suplementach diety Polacy najczęściej uzyskują u farmaceuty w aptece lub u lekarza, natomiast źródła takie jak rodzina i znajomi, publikacje oraz informacje reklamowe są wymieniane rzadziej. Kobiety znaczenie chętniej opierają się na poradach ekspertów, natomiast dla mężczyzn opinia najbliższych jest niemal równie ważna – wynika z badań TNS OBOP.
Rynek leków w Polsce rozwija się bardzo prężnie, coraz więcej wydajemy pieniędzy na środki medyczne, producenci podejmują więc liczne działania mające na celu wygranie walki o klienta. Reklama stanowi w owej walce ważny czynnik, obwarowana jest jednak przepisami ograniczające nadużycia w tej dziedzinie, planuje się zmiany w rozwiązaniach legislacyjnych, aby jeszcze lepiej chroniły prawa pacjenta.
Być może nowe reklamy leków będą zawierały ostrzeżenia przed ich nadużywaniem - pisze "Gazeta Wyborcza".
Główny Inspektorat Farmaceutyczny wydał obecnie już 166 decyzji dotyczących natychmiastowego wstrzymania emisji niektórych reklam leków. Okazuje się bowiem, że niektóre reklamy mogą wprowadzać ich odbiorców w błąd, w związku z czym zagrażają zdrowiu pacjentów – czytamy w "Dzienniku Polskim".
Firmy farmaceutyczne manipulują odbiorcami reklam – zmieniają zdrowych ludzi w pacjentów i odbiorców swoich leków. Nagłaśniają mało znane choroby i zaburzenia i reklamują środki, którymi można je leczyć – czytamy w Sydney Morning Herald.
Od początku roku Główny Inspektorat Farmaceutyczny wycofał już dziesięć wprowadzających chorych w błąd reklam leków. W Polsce nie ma dotychczas wspólnego kodeksu etycznego, który obowiązywałby wszystkie spółki farmaceutyczne.