Dlaczego kawa pomaga zapobiec cukrzycy

Uczeni postanowili odpowiedzieć na pytanie, dlaczego pijący kawę mają niższe ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2.
Liczba osób zmagających się z chorobą w ostatnich latach rośnie na całym świecie. Cukrzyca może prowadzić do poważnych powikłań zdrowotnych, a nieodpowiednio leczona - także do śmierci.

Wcześniej przeprowadzone badania sugerowały związek między piciem kawy a profilaktyką cukrzycy. Teraz naukowcy postanowili sprawdzić, dlaczego istnieje taka relacja.

Wcześniejsze testy wykazały, że kawa obniża ryzyko cukrzycy typu 2, rodzaju choroby, który stanowi 90 do 95% wszystkich przypadków cukrzycy. Raport opublikowany w Journal of Agricultural & Food Chemistry informuje, dlaczego kawa ma działanie ochronne.

Badania pokazują, że ludzie, którzy piją cztery lub więcej filiżanek kawy dziennie, mają o 50% mniejsze ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2. A każdy kolejny kubek kawy to zmniejszenie prawdopodobieństwa zachorowania o następne niemal 7%.

Uważa się, że na rozwój cukrzycy typu 2 ma wpływ nieprawidłowe fałdowanie peptydu hIAPP (human Islet Amyloid Polypeptide). Szuka się więc sposobów na zablokowanie tego procesu i sprawdzono czy kawa może być skuteczna w tym zakresie.

W istocie okazało się, że dwa rodzaje związków zawartych w kawie znacząco osłabiły hIAPP. To właśnie ten efekt tłumaczy, dlaczego u pijących kawę notuje się mniejsze ryzyko zachorowania na cukrzycę, mówią uczeni.

Tagi: cukrzyca, kawa

Senior.pl

12-01-2012

SKOMENTUJ TEN ARTYKUŁ:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Nazwa: Hasło:

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

DWA + TRZY =

KOMENTARZE

  • 12:43:18, 22-01-2012 ~gość: 77.9.174.xxx

    Ja pilem 10 kaw dziennie a i tak mam cukier typu 2 takze jest to niewiarygodne

    zgłoś nadużycie cytuj

  • 12:49:42, 22-01-2012 krystynka

    A może ty piłeś te 10 kaw z dwiema łyżeczkami cukru na filiżankę, hę

    zgłoś nadużycie cytuj

  • 15:44:32, 22-01-2012 hary

    kawa bez cukru i bez mleka nie zawiera węglowodanów. Można pić ale nie zmienia nic. Zbić wysoki do200 cukier mozna alkoholem oczywiście ostrożnie i gimnastyką, ruchem. Albo insuliną ...

    zgłoś nadużycie cytuj

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

ARTYKULY PROMOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TAKŻE

NAJNOWSZE W DZIALE

NAJNOWSZE NA FORUM

WARTO ZOBACZYĆ

  • Umierać po ludzku
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Sluchowisko.net
  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Kobiety.net.pl
  • Oferty pracy