Strona głównaZdrowieDanone zapłaci za nierzetelne dane o prozdrowotnych właściwościach niektórych produktów

Danone zapłaci za nierzetelne dane o prozdrowotnych właściwościach niektórych produktów

Jak się okazuje, jedzenie jednego z reklamowanych jogurtów codziennie przez dwa tygodnie nie rozwiąże problemów jelitowych, zaś picie jednego z zachwalanych napojów nie zapobiegnie przed przeziębieniem lub grypą. Wobec popularyzowania tego rodzaju stwierdzeń władze stanowe i federalne miały wytoczyć firmie Dannon (znanej u nas jako Danone) proces. W ramach ugody firma zgodziła się jednak zapłacić 21 milionów dolarów odszkodowania za podawanie nieprawdziwych informacji.
W reklamach można było usłyszeć, że bakterie znajdujące się w jogurtach Activia poprawiają funkcjonowanie przewodu pokarmowego, zaś napój DanActive wzmacnia odporność. Zdaniem Federalnej Komisji Handlu (ang. Federal Trade Commission, FTC) firma dezinformowała klientów podając „bezpodstawne i bezprawne twierdzenia marketingowe", brak bowiem dostatecznych danych naukowych potwierdzających wspomniane konstatacje.

Komisja zawarła ugodę z firmą Dannon. Zgodnie z tym porozumieniem Dannon nie przyznał się do żadnego wykroczenia, ale zapewnił, że nie będzie rozpowszechniał informacji, jakoby jogurt Activia i napój mleczny DanActive „mogły zapobiec, leczyć lub łagodzić choroby". ponadto przedsiębiorstwo zostało zobowiązane do "zebrania kompetentnych i rzetelnych dowodów naukowych, które uczynią dopuszczalnymi informacje o korzyściach zdrowotnych, skuteczności i bezpieczeństwie probiotycznych produktów żywnościowych firmy. "

Jak oświadczył Jon Leibowitz z FTC, konsumenci muszą być rzetelnie informowani w kwestiach dotyczących zdrowia. Podkreślił, że treść promocyjna na temat produktów powinna mieć podstawę w solidnych badaniach naukowych.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 02:27:01, 17-12-2010 Ewunia

    Brawo! Teraz czekam kiedy u nas ktoś się weźmie za te durne reklamy...
  • 10:22:23, 17-12-2010 Malwina

    No i tych podatnych na reklamy tak ze wszystkim "robią w bambusa".......
  • 12:52:45, 17-12-2010 matti

    te reklamy o "odporności" są wyjątkowo paskudne, zwłaszcza że dzieciaki w to wierzą...
  • 15:16:56, 17-12-2010 Darek82

    W reklamy o odporności bardziej wierzą rodzice. Dzieci odporność mają gdzieś, dla nich liczy się fajny wygląd i smak.

    O kurczę, co to się porobiło. Wygląda na to, że nie będzie już można kłamać w reklamach. O nie, przepraszam, nie będzie można kłamać w reklamach na temat właściwości zdrowotnych produktu. Trochę to dziwne, podczas gdy w reklamie można nadal kłamać na każdy inny temat, a najlepszym przykładem są reklamy w stylu TV Market / TV Mango. Tam kłamstwo wylewa się z ekranu i nawet nikt się z tym nie kryje.
    ... zobacz więcej
  • 22:27:48, 29-09-2013 ~gość: 89.68.102.xxx

    No podobno ostatnio danone płaci różne kary, a na http://www.gowork.pl/opinie_czytaj,18014 pracownicy piszą, że maja byc zwolnienia, coś marka spada w opiniach, a szkoda.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć