Strona głównaZdrowieZacznij budować mięśnie. Na to nigdy nie jest za późno

Zacznij budować mięśnie. Na to nigdy nie jest za późno

Najlepszym lekarstwem na słabość i zmniejszenie tkanki mięśni jest aktywność fizyczna. Regularne ćwiczenia mogą zapewnić niezależność, przydać siły oraz poprawić zdolność utrzymywania równowagi, co ma wpływ na ogólny stan zdrowia i jest dobrym prognostykiem na stan w dalszych latach.
Zacznij budować mięśnie. Na to nigdy nie jest za późno Starzenie sprawia, że organizm staje się bardziej podatny na choroby, zmniejsza się poziom energii i mięśnie zaczynają tracić siłę oraz elastyczność, co prowadzi do osłabienia równowagi i koordynacji, a więc zwiększa ryzyko upadków i urazów.

Szacuje się, że spadek masy mięśniowej wynosi 22 proc. u nieaktywnych kobiet i 23 proc. u nieaktywnych mężczyzn w okresie od 30 do 70 lat. Po 70 roku życia utrata mięśni przyspiesza aż do 15 proc. na dekadę.

Takie dane mogą niepokoić, ale są też i dobre wiadomości - jesteśmy w stanie opóźnić utratę tkanki mięśniowej i znacznie poprawić napięcie oraz mięśni dzięki i to bez względu na wiek. Badania wykazały, że trening siłowy, a także inne ćwiczenia wykonywane regularnie nie tylko , ale także przeciwdziałają słabości i kruchość, która zwykle przychodzi z wiekiem.

Przykładowo, badania przeprowadzone przez American Heart Association wykazały, że czterotygodniowy program ćwiczeń istotnie poprawił wytrzymałość mięśni oraz wydolność fizyczną u pacjentów z niewydolnością serca o średnim wieku 76 lat.

Korzyści z ćwiczeń jest wiele:
  • pomagają budować siłę i utrzymać gęstość kości
  • poprawiają równowagę, koordynację i mobilność zmniejszając ryzyko upadku
  • pomagają utrzymać zdolność do wykonywania codziennych czynności
  • wzmacniają serce i poprawiają czynność płuc
  • ułatwiają sen
  • chronią przed
Trening oporowy należy do najbardziej skutecznych działań w celu zwiększenia masy mięśniowej i siły. Ćwiczenia w wodzie są szczególnie korzystne, bo nie obciążają stawów, a poprawiają stan mięśni i wytrzymałość. Taki trening jest szczególnie przydatny osobom, które cierpią na artretyzm lub mają za sobą operację wymiany stawów.

Połączenie treningu oporowego z regularnymi (takimi jak chodzenie, wchodzenie po schodach, pływanie lub praca w ogrodzie) i zdrową, zbilansowaną dietą (z odpowiednią ilością białka) mogą mieć ogromny wpływ na zdrowie psychiczne i fizyczne, podkreślają eksperci.

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

DWA + DZIEWIĘĆ =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Hospicja.pl
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • EWST.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X