Strona głównaZdrowieWitamina B3 - niezbędna dla jasnego myślenia i lepszej pamięci

Witamina B3 - niezbędna dla jasnego myślenia i lepszej pamięci

WiaminaB3 jest potrzebna, by móc liczyć na dobre krążenie krwi, zapewnić normalne funkcjonowanie mózgu, czy zwiększyć możliwości pamięci.
Witamina B3 - niezbędna dla jasnego myślenia i lepszej pamięci [© bit24 - Fotolia.com] , czyli niacyna, to związek bardzo nam potrzebny, by zachować dobry poziom funkcji poznawczych. Poza tym pomaga układowi pokarmowemu wchłaniać węglowodany oraz tłuszcze, a także osłabia objawy schizofrenii i jest stosowana w leczeniu chorób dróg oddechowych oraz naczyń krwionośnych.

Jeśli chodzi o źródła B3, można ją znaleźć w: drożdżach piwnych, rybach, wątróbce, podrobach, jajach, roślinach strączkowych, orzechach ziemnych, produktach pełnoziarnistych.

Korzyści zdrowotne wynikające z odpowiedniego poziomu witaminy B3 w organizmie obejmują:
  • lepszą pracę mózgu, witamina ta jest bardzo ważna dla metabolizmu mózgu, jak również poprawia ;
  • wpływ na trawienie; jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego, reguluje apetyt, a co więcej, zapewnia dobre funkcjonowanie nerwów i zdrowy wygląd skóry;
  • działanie ochronne dla układu krążenia, ponieważ B3 obniża poziom „złego" LDL i zwiększa ilość „dobrego" cholesterolu HDL;
  • regulację poziomu hemoglobiny glikowanej. Chorzy na mogą lepiej kontrolować HbA1c dzięki B3;
  • wzrost energii. Niacyna bierze udział w przekształcaniu białka, węglowodanów i tłuszczu w energię;
  • zachowanie możliwości seksualnych; niacyna pomaga oslabić i u mężczyzn, u których dolegliwość ta wynika z problemów hormonalnych, bo witamina B3 ma wpływ na produkcję hormonów.
Zalecane dzienne spożycie dla kobiet wynosi 15-18 mg, dla mężczyzn 15-19 mg, a w przypadku dzieci 9-13 mg. Niacyna w dużych dawkach może reagować z lekami psychotropowymi, więc w przypadku ich stosownaia należy skonsultować się z lekarzem przed decyzją o suplementacji B3.

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

SIEDEM + DZIEWIĘĆ =

Komentarze

  • 23:21:13, 16-03-2017 jacek001

    Odpowiedni poziom niacyny wpływa na utrzymanie dobrego nastroju. Niestety, jest to jedna z witamin, której zawsze brakuje i warto ją uzupełniać. Ale zalecane dzienne spożycie 18mg to o wiele za mało. Ja biorę 100mg dziennie i czuję się wspaniale. Nasycenie niacyną można rozpoznać tzw. "flush", czyli uderzeniem gorąca i zaczerwienieniem okolic twarzy, zresztą zupełnie nieszkodliwym. Szereg witamin ma nadzwyczajny efekt, ale dopiero w większych dawkach. Przykładem witamina C, która staje się skutecznym lekiem w megadawkach.
    ... zobacz więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Akademia Pełni Życia
  • Umierać po ludzku
  • Kobiety.net.pl
  • Kosciol.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X