Strona głównaZdrowieTaniec - przyjemna droga do zdrowia i pięknej sylwetki

Taniec - przyjemna droga do zdrowia i pięknej sylwetki

„Pół godziny tańca towarzyskiego to utrata takiej samej ilości kalorii, jak podczas trzydziestominutowego energicznego spaceru, a tańczenie przy muzyce disco lub rock and roll pozwala na spalenie jeszcze większej porcji kalorii”, mówi Lyndon Wainwright z British Dance Council.
Taniec - przyjemna droga do zdrowia i pięknej sylwetki [© Bernardo Ertl - Fotolia.com] Taniec przynosi korzyści porównywalne z ćwiczeniami fizycznymi, co więcej przez wielu jest uważany za przyjemniejszy. Poza tym, możesz dostosować tempo do swych potrzeb – wolny fokstrot nie jest bardziej dynamiczny niż spacer, salsa zaś przyprawi cię o rumieńce i naprawdę szybki puls. Taniec jest doskonałą formą rozrywki, umożliwia utrzymanie dobrej kondycji, jest świetnym sposobem na poznanie nowych ludzi, wreszcie – nie staje się nudny, jak powtarzane wielokrotnie prace domowe.

Oto zdrowotne korzyści z tańczenia:

- profilaktyka chorób serca.

Specjaliści z zakresu chirurgii sercowo – naczyniowej rekomendują trzydziestominutowy, wykonywany kilka razy w tygodniu w umiarkowanym tempie aerobik. Taniec pozwala spalić nadmiar kalorii, zmusza serce do wytężonej pracy, więc jest idealny w profilaktyce schorzeń układu krwionośnego;

- obniżenie poziom tłuszczu we krwi;

W badaniu przeprowadzonym przez naukowców z Danii wzięli udział mężczyźni i kobiety w wieku 60 - 82 lata. Uczestnicy byli zdrowi, ale nie podejmowali żadnej aktywności fizycznej. Po pięciu miesiącach regularnego tańczenia zanotowano u nich znacznie niższy poziom tłuszczu we krwi;

- utrata na wadze;

Badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych dowiodły, że uczęszczanie na lekcje jakiegoś energicznego rodzaju tańca pozwala na spalenie takiej ilości kalorii, jak w przypadku regularnych ćwiczeń na siłowni;

Ile kalorii pozwala stracić taniec w ciągu godziny:
- taniec towarzyski - od 180 do 400;
- taniec brzucha – od 180 do 300;
- jive /swing – od 250 do 400;
- taniec liniowy – ponad 300;
- salsa – 400;

- dobra forma fizyczna;

Regularny taniec wzmacnia mięśnie, szczególnie nóg i pośladków, kształtuje sylwetkę, zwiększa siłę i poprawia wytrzymałość. Badanie z 1994 roku wykazało, że zawodowe tancerki maja taki sam procent włókien mięśniowych wolnokurczliwych, jak biegaczki lub narciarki;

- wzmocnienie kości;

Jedna kobieta na cztery i jeden mężczyzna na ośmiu są zagrożeni osteoporozą. Taniec łagodnie stymuluje kości, co sprawia, że organizm buduje nową tkankę, a w efekcie powoduje wzmocnienie szkieletu;

- relaksacja

Taniec jest doskonałym sposobem na oderwanie się od problemów, aerobik powoduje zmęczenie fizyczne, ale i pomaga się zrelaksować;

- wzrost odporności;

Osoby, które regularnie tańczą, rzadziej zapadają na choroby wirusowe, m. in. przeziębienie lub grypę;

- łagodzenie bólu i objawów depresji;

Aktywność fizyczna, jaką stanowi taniec, powoduje uwolnienie endorfin, związków chemicznych produkowanych przez ludzki organizm, które łagodzą ból i pomagają zwalczyć depresję – wywołują dobre samopoczucie.

Joanna Papiernik / Senior.pl

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

DWA + DWA =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Umierać po ludzku
  • EWST.pl
  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X