Strona głównaZdrowieSkuteczne odchudzanie - mocna kawa przed treningiem

Skuteczne odchudzanie - mocna kawa przed treningiem

Kofeina (w ilości około 3 mg / kg, czyli odpowiednik mocnej kawy) dostarczana na pół godziny przed wysiłkiem aerobowym znacząco zwiększa tempo spalania tłuszczu, mówią uczeni z Uniwersytetu w Granadzie. Okazuje się też, że jeśli ćwiczenia wykonywane są po południu, działanie kofeiny jest skuteczniejsze niż rano.
Skuteczne odchudzanie - mocna kawa przed treningiem [fot. Elias Shariff Falla Mardini from Pixabay]
Eksperci chcieli sprawdzić, czy - jedna z najpopularniejszych substancji ergogenicznych na świecie dla poprawy wyników sportowych - rzeczywiście zwiększa utlenianie, tj. „spalanie" tłuszczu podczas ćwiczeń. Chociaż suplementy z tą substancją są powszechnie przyjmowane, dowody naukowe na jej korzystne twierdzenia pozostają nieliczne.

- Zalecenie, aby ćwiczyć rano na czczo dla zwiększenia , jest powszechne. Może to nie mieć jednak podstaw naukowych, ponieważ nie jest jasne, czy intensywność tego procesu jest spowodowana porannymi ćwiczeniami, czy też brakiem jedzenia przez dłuższy okres czasu - mówi Francisco José Amaro-Gahete z Uniwersytetu w Granadzie.

Do badań zaproszono kilkunastu mężczyzn, którzy czterokrotnie w siedmiodniowych odstępach wykonywali próbę wysiłkową. Pacjenci przyjmowali 3 mg / kg kofeiny lub placebo o godzinie 8:00 i 17:00 (każdy wykonał wszystkie cztery testy w przypadkowej kolejności). Warunki przed testem wysiłkowym były ściśle monitorowane i odpowiednio obliczono utlenianie tłuszczu podczas wysiłku.

- Wyniki naszego badania pokazały, że spożycie kofeiny 30 minut przed wykonaniem zwiększyło maksymalne utlenianie tłuszczu podczas wysiłku, niezależnie od pory dnia - wyjaśnia Francisco J. Amaro. Jednocześnie odkryto różny poziom utleniania tłuszczu podczas wysiłku w zależności od pory dnia - był wyższy po południu niż rano.

Ogólnie rzecz ujmując, wyższa dawka kofeiny i aerobowe wykonywane z umiarkowaną intensywnością po południu dają optymalne rezultaty spalania tkanki tłuszczowej.

Na podstawie:

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Akademia Pełni Życia
  • Aktywni 50+
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Pola Nadziei
  • Oferty pracy