25-03-2012
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Europejscy parlamentarzyści podtrzymali plany stworzenia listy zabronionych haseł reklamowych związanych ze zdrowiem, które nie są dostatecznie uzasadnione naukowo.
Komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego zatwierdziła postulat dotyczący zakazu posługiwania się przez producentów 1,6 tys. sloganami odnoszącymi się do kwestii zdrowotnych. Dotychczas zaaprobowano 222 hasła tego rodzaju (informujące m. in. o tym, że dany produkt jest niskotłuszczowy lub zmniejszający ). Za adekwatne uznano jedynie te informacje, które są podparte badaniami naukowymi.
Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) poddał analizie hasła reklamowe i za pełnoprawne uznano jedynie te, które miały naukowe uzasadnienie. Wśród odrzuconych haseł były m. in. te reklamujące niektóre jogurty jako produkty wzmacniające , czy polecające kremy czekoladowe jako dobre źródło energii dla dzieci.
Jak powiedziała Monique Goyens z Europejskiego Biura Związków Konsumenckich (Bureau Européen des Unions de Consommateurs - BEUC), nowe prawo sprawi, że konsumenci przestaną być wprowadzani w błąd przez nieuzasadnione, przesadzone lub nieprawdziwe twierdzenia dotyczące środków spożywczych. Tylko rzetelne informacje zdrowotne będą mogły być wykorzystane w .
Wszystkie kraje Unii Europejskiej są zobligowane do przestrzegania prawa. Przewiduje się pół roku na dostosowanie opakowań i reklam do nowej legislacji po ogłoszeniu listy dopuszczalnych haseł w europejskim dzienniku urzędowym.
Miażdżyca naczyń to przewlekła choroba prowadząca do stwardnienia tętnic. Na pojawienie się miażdżycy wpływają różne czynniki, powodowana jest nieodpowiednim sposobem odżywiania się, paleniem papierosów, otyłością, brakiem aktywności fizycznej, stresem. czytaj dalej »