Strona głównaZdrowieOtyłość można pokonać. Ważna konsekwencja

Otyłość można pokonać. Ważna konsekwencja

Badania alarmują, że Polacy są coraz grubsi – znajdujemy się w pierwszej piątce najgrubszych narodów w Europie. WHO od dawna uznaje otyłość za najgroźniejszą chorobę przewlekłą. Jak sobie z nią radzić i jak jej zapobiegać?
Otyłość można pokonać. Ważna konsekwencja [© Picture-Factory - Fotolia.com] – Niskie poczucie własnej wartości spowodowane nieatrakcyjnym wyglądem, to tylko czubek góry lodowej problemów, jakie powodują dodatkowe kilogramy. Im jest ich więcej, tym zdrowie ulega coraz poważniejszemu pogorszeniu. wciąż przez dużą część społeczeństwa jest uważana głównie za problem natury estetycznej. Tymczasem to poważna choroba, która niejednokrotnie zajmuje nie tylko ciało, ale i duszę. Jej leczenie wymaga pomocy specjalisty – mówi Konrad Gaca, ekspert ds. leczenia otyłości.

Otyłość to choroba śmiertelna

W dniu takim jak Światowy Dzień Zdrowia (obchodzony 7 kwietnia) warto mówić o zagrożeniach jakie niesie za sobą poważna nadwaga. WHO mówi nawet o 2,5 milionach osób rocznie, które umierają z powodu następstw zdrowotnych otyłości.

– W swojej pracy niejednokrotnie spotykam się z pacjentami, którzy przed przybraniem na wadze byli zdrowymi ludźmi. Wraz z rosnącą wagą pojawiły się choroby, najczęściej cukrzyca i nadciśnienie tętnicze. W krótkim czasie te osoby stają się niewolnikami tabletek i regularnych wizyt lekarskich. Potrzebne jest wtedy leczenie specjalistyczne, ale przede wszystkim redukcja wagi. Przeciążonemu organizmowi trzeba jak najszybciej ulżyć – ostrzega Konrad Gaca.

Recepta na zdrowie? Świadome zmiany

Kluczem do poprawy stanu zdrowia jest świadome wprowadzenie zmian w swoim codziennym życiu. Najlepszym rozwiązaniem jest zawsze kontakt ze specjalistą i indywidualnie dopasowany program żywieniowy oraz treningowy. Tym, co możemy zrobić sami jest zastosowanie się do kilku zasad zdrowego życia. Co to za zasady?

– Przede wszystkim ograniczenie soli w diecie, regularne picie wody, bogate białkowo-tłuszczowe śniadania i mniejsze białkowe kolacje, regularne posiłki
o stałych porach w równych odstępach czasu – mówi Gaca. – Warto pamiętać także o tym, że wieloletnich zaniedbań nie da się nadrobić w kilka dni, dlatego polecam metodę małych kroków. Niech nasz cel wagowy będzie ambitny, ale realny. Wszystko jest do osiągnięcia, jeśli podejdziemy do tego zadania w sposób uporządkowany i świadomy – przekonuje ekspert.

Zasady Zdrowego Życia według Konrada Gacy:
  1. Odżywiaj się regularnie, 4-5 posiłków o stałych porach
  2. Odpowiednio komponuj białka, węglowodany i tłuszcze
  3. Jedz królewskie śniadanie
  4. Pamiętaj o białkowej
  5. Ogranicz sól i cukier
  6. Pij wodę regularnie przez cały dzień
  7. Jedz odpowiednie tłuszcze, zwłaszcza tłuste (np. łosoś) i orzechy
Na wprowadzenie Zasad Zdrowego Życia nigdy nie jest za późno, a w przypadku naszych dzieci warto o to zadbać jak najwcześniej. Światowy Dzień Zdrowia może być doskonałą okazją do rozpoczęcia procesu redukcji wagi i wprowadzenia zmian w codziennym życiu.

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

JEDEN + JEDEN =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Poradnik-zdrowia.pl
  • eGospodarka.pl
  • Hospicja.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X