Strona głównaZdrowieNajlepsze witaminy dla kobiet po pięćdziesiątce

Najlepsze witaminy dla kobiet po pięćdziesiątce

Wraz z wiekiem zmienia się nasze zapotrzebowanie na różne składniki. Dotyczy to też minerałów i witamin. Tych witamin szczególnie potrzebują kobiety w dojrzałym wieku.
Najlepsze witaminy dla kobiet po pięćdziesiątce [Fot. niroworld - Fotolia.com]

Witamina A

U kobiet po pięćdziesiątce zwiększa się ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej, które zaburza wzrok i może trwale uszkodzić komórki oka. pomaga chronić oczy i wpływa również na poprawę wyglądu skóry. Zgodnie z zalceniami, warto dostarczać sobie około 700 mikrogramów tej witaminy dziennie.

Witamina B12

Ma ona wpływ m. in. na metabolizm, produkcję czerwonych krwinek, funkcje neurologiczne i syntezę DNA. Jej niedobór może powodować niedokrwistość, zmęczenie, osłabienie i neuropatię obwodową, a także sprzyjać rozwojowi problemów poznawczych. Z badań wynika, że osoby starsze częściej niż inni zmagają się z niedostatkiem ze względu na jej wolniejsze wchłanianie przez organizm. Do źródeł B12 należą: jaja, ryby, sery, mleko i mięso. Znajduje się też np. we wzbogaconych płatkach. Rekomendowana dawka tej witaminy dla kobiet po 50-ce to 2,4 mikrogramy dziennie.

Witamina C

Poza wzmacnianiem układu odpornościowego daje liczne inne korzyści. Ma działanie przeciwutleniające - neutralizuje wolne rodniki, które uszkadzają komórki i w rezultacie całe tkanki. Co więcej, witamina C bierze udział w wytwarzaniu , białka budującego naszą skór, mięśnie i inne tkanki. Wreszcie, wpływa na stan uzębienia i wzmacnia naczynia krwionośne. Zaleca się dostarczanie 75 miligramów dziennie. W przypadku palaczy zapotrzebowanie to jest większe.

Witamina D

Wraz z wiekiem następuje osłabienie tkanki kostnej, szczególnie dotyczy to dojrzałych i starszych kobiet. Można jednak zmniejszyć ryzyko i złamań, dostarczając sobie odpowiednią ilość witaminy D. Pozwala to organizmowi wchłonąć wapń mineralny budujący kości i zachować kości w dobrym stanie. Co więcej, wzmacnia siłę układu odpornościowego, więc osłabia ryzyko przeziebień i innych chorób. W przypadku osób starszych dzienne zapotrzebowanie na witaminę D wzrasta z 15 do 20 mikrogramów.

Przeczytaj także


AMD - zwyrodnienie plamki żółtej - diagnoza, objawy, leczenie, profilaktyka

Plamka żółta to punkt na siatkówce oka, na którym znajduje się największe zagęszczenie światłoczułych receptorów siatkówki umożliwiających postrzeganie kolorów. AMD to najczęstsza przyczyna zupełnej utraty wzroku u osób starszych. czytaj dalej »


 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kosciol.pl
  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • eGospodarka.pl
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Oferty pracy