Strona głównaZdrowieMniej kalorii - mniej kilogramów

Mniej kalorii - mniej kilogramów

Jeśli szukasz bezpiecznego i efektywnego sposobu żeby zredukować przyjmowaną liczbę kalorii a przez to zmniejszyć wagę spróbuj zastosować się do kilku wskazówek.
Mniej kalorii - mniej kilogramów [© Jacek Chabraszewski - Fotolia.com] Nie jedz po godzinie 19-tej. To zredukuje liczbę kalorii drastycznie, ponad 40 procent kalorii jest spożywane o tej porze. Jeśli czujesz się głodny po kolacji jako przekąskę zjedz surową marchewkę albo selera. Możesz je trzymać w wodzie w lodowce i w ten sposób pozostaną świeże nawet do 5 dni. Spróbuj jeść dziennie 5-9 dań z owoców i warzyw. Jednakże unikaj jedzenia owoców bogatych w cukier ( fruktoza).

Używaj oliwy z oliwek, oleju z orzechów ziemnych zamiast tradycyjnego oleju roślinnego; to pomoże obniżyć cholesterol. Nie smaż na głębokim oleju, w ogóle staraj się unikać posiłków smażonych.

Jedz pieczywo pełnoziarniste.

Spróbuj zmienić swoje nawyki żywieniowe tzn. jedz, kiedy twoje ciało (żołądek) jest głodne a nie wtedy, gdy jesteś zestresowany, zły albo najzwyczajniej w świecie znudzony.

Jedz w spokoju. Unikaj jedzenia w biegu, nie prowadź samochodu w trakcie jedzenia ( to może być niebezpieczne dla innych uczestników ruchu!), nie oglądaj telewizji, nie czytaj ani nie pracuj na komputerze w trakcie spożywania posiłku. Staraj się pozostać skupiony na posiłku. Jesz więcej, gdy coś cię rozprasza!

Jedz powoli dokładnie przeżuwając każdy kęs. Żołądek potrzebuje około 20 minut, aby przesłać do mózgu informacje o zaspokojeniu głodu. Jesz więcej, gdy jesz szybko!

Spróbuj sobie ustalić wagę, którą chcesz osiągnąć. Zrób sobie zdjęcie w obecnej wadze i powieś je tam gdzie będziesz je widzieć codziennie jako przypomnienie, najlepiej na drzwiach od lodówki.

Unikaj dressingów, sosów. Spróbuj metody ‘widelcowej’ tzn. połóż dressing po jednej stronie miski, sałatkę po drugiej. Zanurz widelec w sosie i potem nabierz tym widelcem
sałatkę. To pozwoli ci ograniczyć spożywanie tłuszczów i cukrów z sałatką.

Pij dużo wody niegazowanej, najlepiej z sokiem cytrynowym. Uwaga jednak na zaprawkę cytrynową – ma w składzie cukier. Możesz sam wycisnąć trochę soku ze świeżej cytryny. Możesz też wrzucić kilka plasterków ogórka do dzbanka z wodą i pić lekko schłodzone. Dobrze smakuje i doskonale gasi pragnienie.

Najważniejsze – ćwicz 20 minut dziennie. To zwiększy przemianę materii i pomoże spalać tłuszcz. Najłatwiejsze ćwiczenie to szybki spacer na długich odcinkach połączony z energicznymi wymachami rąk.

Jacek Piec / Senior.pl

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Przeczytaj także


Otyłość - diagnoza, objawy, leczenie, profilaktyka

Otyłość to nadmierne zmagazynowanie tkanki tłuszczowej, do którego prowadzi nadmierna podaż energii dostarczanej w pożywieniu w stosunku do zapotrzebowania organizmu. Z otyłością powiązane są różnorakie dolegliwości: cukrzyca, nadciśnienie, choroby serca, zwyrodnienia stawów. czytaj dalej »


 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 11:00:47, 09-04-2008 alcia

    Prawda ,prawda i jeszcze raz prawda ,tylko prosze o rade jak sie definitywnie powstrzymac przed pojadaniem/to moja wada/.
  • 18:08:32, 28-02-2009 Szuflet

    To wszystko świetne rady, ale tak bardzo lubię chlebże dzien bez chleba to dzień stracony, wieczorem,kiedy jestem strasznie głodna pojadam skorke z chleba i jestem bardzo szczęśliwa czy itego mam sobie odmowic
  • 18:08:37, 28-02-2009 Szuflet

    To wszystko świetne rady, ale tak bardzo lubię chlebże dzien bez chleba to dzień stracony, wieczorem,kiedy jestem strasznie głodna pojadam skorke z chleba i jestem bardzo szczęśliwa czy itego mam sobie odmowic
  • 18:37:12, 28-02-2009 Malwina

    rady są jasne , pzrejrzyste nie trudne a więc i do zrobienia- najważniejsza z nich to systematyczny ruch, tak że Szufletku, Szuflecie, Szufleto nawet skórkę mozesz possać od swojego ukochanego chlebka, ale przed 19 i po intensywnym szybkim spacerz, biegu, pływaniu, rowerku...no nie wiem jeszcze po czym?no i ważne... nie cierpiec z powodu małych ograniczeń.....
  • 18:41:49, 28-02-2009 basia73

    Przestałam palić papierosy i dobrze mi z tym ale nie mam zamiaru przestać jeść to co lubię.
  • 20:52:29, 28-02-2009 jip

    Ja zawsze staram się pamiętać o lustrzycy i wtedy pozostałe rady stosować, murowany skutek. Fotkę ze skutkami lustrzycy nie można wkleić ale może na forum dokleję i oto skutki lustrzycy;

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć