Strona głównaZdrowieMiechunka perwuiańska: nie daj się jesiennemu przeziębieniu

Miechunka perwuiańska: nie daj się jesiennemu przeziębieniu

Katar, kaszel, osłabienie organizmu, złe samopoczucie i gorączka to polskie synonimy jesieni… Jak skutecznie zadbać o odporność w okresie wzmożonej podatności na przeziębienie? Odpowiedź jest prosta. Postaw na miechunkę peruwiańską!
Miechunka perwuiańska: nie daj się jesiennemu przeziębieniu [Fot. tatui1761 - Fotolia.com] Gdy dopada nas jesienna chandra…

Nadmiar pochmurnych i deszczowych dni negatywnie wpływa na nasz nastrój. Łatwo popadamy w zniechęcenie, wolniej wykonujemy obowiązki, nie potrafimy wystarczająco skupić się na najprostszych czynnościach i odczuwamy permanentne zmęczenie. Jak sobie radzić z tymi przeciwnościami? Istotnym elementem jest przezwyciężenie marazmu i niechęci do działania. Choć pogoda zniechęca nas do wszelkiej aktywności, warto zdecydować się na regularne uprawianie sportu. W szerokim asortymencie możliwości znajdują się , bieganie, wyjście na basen lub siłownię, a nawet codzienne spacery. Warto pamiętać, że wysiłek fizyczny nie powinien usprawiedliwiać innych niezdrowych nawyków. Jesienią, powinniśmy zadbać o odpowiednią dietę, która pozwoli utrwalić efekty aktywności fizycznej. Smaczne, pożywne potrawy i przekąski poprawią nam humor i przyczynią się do wytwarzania endorfin – hormonów szczęścia. Podczas spacerów, naturalnym i zdrowym wyborem są owoce miechunki peruwiańskiej, zawierające , który pozwala utrzymywać odpowiednie ciśnienie krwi. Natomiast fosfor w nich zawarty sprawi, że poczujemy się bardziej wypoczęci i odnajdziemy energię potrzebną do pokonania jesiennej chandry.

Nie daj się przeziębieniu

Lepiej zapobiegać, niż leczyć. Dlatego, warto wypracować nawyki, które wzmacniając naszą odporność i pozwolą odpowiednio przygotować się na jesienne dni. Wspomniana aktywność fizyczna, powinna być praktykowana przez cały rok i dostosowana do warunków pogodowych. Odpowiedni tryb życia, pozwoli zahartować nasz organizm, który skuteczniej będzie walczył z wirusami. Równie istotnym elementem profilaktyki jest dieta, wzbogacona zdrowymi i pożywnymi przekąskami, zawierającymi cenne mikroelementy. Badania pokazują, że spożywanie , sprzyja utrzymaniu prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego, zwłaszcza w okresie zwiększonej podatności na przeziębienie. Do produktów bogatych w witaminę C należą czarna porzeczka, dzika róża, szpinak, cytryna, natka pietruszki i owoce miechunki peruwiańskiej. Popołudnia i wieczory spędzone pod kocem, powinniśmy wzbogacić miłą lekturą oraz rozgrzewającym napojem. Doskonałym rozwiązaniem jest herbata z cytryną z dodatkiem miechunki peruwiańskiej i miodu.

Bakalland

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

CZTERY + DZIEWIĘĆ =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Pola Nadziei
  • Aktywni 50+
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X