Kawa zmniejsza ryzyko raka prostaty

Mężczyźni, którzy piją dużo kawy, mogą czuć się nieco podirytowani (wszak ten popularny trunek wpływa na działanie układu nerwowego), ale te „skutki uboczne" mogą być przyćmione ważną korzyścią - zdrowiem prostaty.
Jak wynika z nowych badań, picie sześciu (sic!) lub więcej filiżanek kawy dziennie może zmniejszyć ryzyko zgonu z powodu raka prostaty o 60 proc.

Kawa wykazuje pewne efekty na poziomie biologicznym i kilka z nich może mieć znaczenie dla powstrzymania rozwoju raka prostaty, wskazują uczeni Harvard School of Public Health w Bostonie.

Kawa to ważne źródło przeciwutleniaczy, ma także pozytywny wpływ na metabolizm glukozy i poziom insuliny. Uważa się zaś, że insulina odgrywa rolę w rozwoju raka prostaty.

Kawa wydaje się też mieć wpływ na poziom testosteronu i innych hormonów płciowych, które wyraźnie odgrywają rolę w rozwoju raka prostaty.

W ostatnich latach pojawia się coraz więcej badań, które dowodzą, że kawa powinna być szeroko rekomendowana. Spożycie kawy jest związane z mniejszym ryzykiem wystąpienia cukrzycy typu 2, choroby Parkinsona i raka wątroby, a także innych chorób, a w ubiegłym tygodniu naukowcy ze Szwecji poinformowali, że kobiety, które piły co najmniej pięć filiżanek kawy dziennie, miały niższe ryzyko rozwoju niektórych agresywny typów raka piersi.

Naukowcy już wcześniej badali ewentualny związek pomiędzy kawą a rakiem prostaty, ale badania te dawały różne wyniki i pokazywały zwykle niewielką zależność.

Wyniki nowych badań dotyczące wpływu kawy na zmniejszenie ryzyka raka prostaty ukazały się w Journal of the National Cancer Institute. W tych testach wzięło udział około 48 tysięcy mężczyzn.

Senior.pl

20-05-2011

SKOMENTUJ TEN ARTYKUŁ:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Nazwa: Hasło:

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

SZEŚĆ + PIĘĆ =

KOMENTARZE

  • 21:35:18, 20-05-2011 ~gość: 83.22.178.xxx

    Popijam / od 18 roku/sobie niemalo kawy a juz od dwoch lat leczę się na prostatę.
    Czy to reklama tego napoju?

    zgłoś nadużycie cytuj

  • 21:55:49, 20-05-2011 ~gość: 83.4.139.xxx

    Raczej statystyka. To że jest mniejsze ryzyko nie znaczy że się na pewno nie zachoruje. Gdyby to było takie proste...

    zgłoś nadużycie cytuj

  • 12:36:26, 28-05-2011 ~gość: 91.150.222.xxx

    Jak można pic tyle kawy - chyba że mówimy o rozpuszczalnej

    zgłoś nadużycie cytuj

  • 15:24:11, 27-07-2011 ~gość: 188.33.160.xxx

    E tam pije 5 garow dziennie i wlasnie mi w szpitalu powiedziano ze USG wykazalo wzrost gruczolu o 53%,to co mam picie zwiekszyc do 10 garow ?

    zgłoś nadużycie cytuj

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

ARTYKULY PROMOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TAKŻE

NAJNOWSZE W DZIALE

NAJNOWSZE NA FORUM

WARTO ZOBACZYĆ

  • Umierać po ludzku
  • Hospicja.pl
  • eGospodarka.pl
  • Sluchowisko.net
  • Aktywni 50+
  • Oferty pracy