Kawa lekiem dla kobiet na choroby serca

Kobiety, które piją kawę, rzadziej umierają z powodu chorób serca w porównaniu do pań nie lubiących raczyć się kawą, informują naukowcy z Uniwersytetu w Madrycie (Universidad Autonoma de Madrid).
Jak pisze Science Daily, profesor medycyny Esther Lopez-Garcia wraz ze swymi współpracownikami przeprowadzili badania, w których wzięło udział 84214 kobiet i 41736 mężczyzn. Panie wypijały znaczne ilości kawy przez 24 lata, panowie – przez osiemnaście lat.

Wyniki badań okazały się być bardzo korzystne, szczególnie dla zdrowia kobiet. U pań, które piły dwie do trzech filiżanek kawy kofeinowej dziennie, ryzyko śmierci z powodu chorób serca było niższe o 25%, z powodu innych schorzeń - o 18%. U mężczyzn nie zanotowano prawidłowości tego rodzaju.

Joanna Papiernik / Senior.pl

17-06-2008

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

SKOMENTUJ TEN ARTYKUŁ:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Nazwa: Hasło:

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

PIĘĆ + PIĘĆ =

KOMENTARZE

  • 22:17:32, 18-06-2008 krystynacz46

    Rewelacja,po co ja się tak katuje(mam chore serce, nie wolno mi pić kawy),kto ma rację, kogo słuchać?. OD jutra piję kawę i będę czekać na rezultaty.

    zgłoś nadużycie cytuj

  • 22:52:35, 18-06-2008 bogda

    A ja się po kawie żle czuję....a tak lubię

    zgłoś nadużycie cytuj

  • 23:00:09, 18-06-2008 Kundzia

    A ja regularnie piję kawę -w zasadzie 2 dziennie,wspomagam się potasem i dobrze się czuję,chyba się od nij uzależniłam,bo jak nie wypiję,to mamproblemy z koncentracją.

    zgłoś nadużycie cytuj

  • 10:43:07, 19-06-2008 renet

    Ja też muszę rano zaliczyć kawe bo bez niej jakoś mi tak dziwnie, moje serce toleruje jedną kawe dziennie wiec nie będe sobie żalować.

    zgłoś nadużycie cytuj

  • 11:31:29, 19-06-2008 krystynacz46

    Ja zawsze lubiłam kawę, ale jak wystąpiły u mnie problemy zdrowotne ,lekarz zakazał,postanowiłam ,jedna kawka dziennie i zobaczę jak będę się czuła.Pozdrawiam.

    zgłoś nadużycie cytuj

  • 18:37:18, 24-08-2008 bajbus

    Witam serdecznie jestem nowym czlonkiem Klubu. Moj kardiolog powiedzial ze 1 mala kawka przy chorobie sercza nie zaszkodzi jesli cisnieni jest w normie bajbus

    zgłoś nadużycie cytuj

  • 18:56:52, 24-08-2008 Malwina

    Czy te 2 zdania zwane artykułem maja odwrócic do góry nogami wszystko znane poprzednio? Bez sensu.Wiadomo co zaiwera kawa jaki wpływ mają poszczególne składniki.Wszystko zalezy jak sie pije , ile, jak mocną , rodzaj kawy plus parametry konkretnego "osobnika".Nie dajmy sie zwariować

    zgłoś nadużycie cytuj

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

ARTYKULY PROMOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TAKŻE

NAJNOWSZE W DZIALE

NAJNOWSZE NA FORUM

WARTO ZOBACZYĆ

  • Umierać po ludzku
  • Akademia Pełni Życia
  • Aktywni 50+
  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Pola Nadziei
  • Oferty pracy