Strona głównaZdrowieJedz mądrze - kilka wskazówek, jak zwiększyć ilość warzyw w diecie

Jedz mądrze - kilka wskazówek, jak zwiększyć ilość warzyw w diecie

Chcesz być bardziej spostrzegwaczy/a? Odpowiedni miks owoców i warzyw może pomóc jaśniej myśleć, zwłaszcza jeśli komponenty pozostaną surowe, wówczas bowiem ich składniki nie ulegną zmianie, mówi Martina Navratilova, orędowniczka zdrowia oraz fitness z AARP.
Jedz mądrze - kilka wskazówek, jak zwiększyć ilość warzyw w diecie [© poco_bw - Fotolia.com] Oto kilka przykładów:

● Dodawaj warzywa do wszystkiego. Na przykład wzbogać sos do spaghetti zieloną papryką, szpinakiem, lub cukinią, bądź dorzucić pokrojone brokuły do dzikiego ryżu.

● Nałóż na swoją kanapkę coś chrupkiego - ciemnozieloną sałatę, pomidor lub ogórek.

● Trzymaj surowe warzywa pod ręką, jedz je jako przekąski, bądź z posiłkami. Serwuj je samodzielnie lub z sosami bez tłuszczu bądź hummusem

● Dodaj co najmniej jedną dużą sałatkę do codziennego posiłku. Używaj różnych ciemnych warzyw, takich o zielonych liściach dressing oparty na oliwie z oliwek.

● Eksperymentuj. Każdego tygodnia przygotuj zrealizuj nowy przepis na potrawę z surowych warzyw i owoców.

Spożywanie odpowiedniej ich ilości warzyw i owoców działa ochronnie na organizm człowieka, przeciwdziała rozwojowi różnych chorób oraz wpływa na dobre samopoczucie.

Ponadto, naukowcy przypisują zdrowemu odżywianiu korzystny wpływ na jakość funkcjonowania umysłu. Warzywa i owoce mogą pozytywnie wpływać na pamięć (tu szczególnie zaliczyć należy: na przykład marchew, cytryna, ananasa, soja, orzechy, banany), a także wzmagać energię życiową.

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Komentarze

  • 21:45:28, 22-03-2010 Ciotlinda

    Bardzo dobry artykuł, może trzeba tylko dodać parę przepisów na surówki.
  • 22:15:08, 22-03-2010 bronczyk

    A przepisy na surówki to znajdziesz wpisując do wyszukiwarki to słowo. Jest ich tysiące.
  • 06:48:14, 23-03-2010 Nika

    Warto pamiętać,aby surówki robić z warzyw i owoców sezonowych.Są z pewnością zdrowsze niż nowalijki pełne chemii.Na szczęście mamy kiszone ogórki/ najlepiej domowe/, białą i czerwoną kapustę, pory,buraki, marchewkę...możliwość kompozycji spora.
  • 20:39:02, 19-05-2010 Kredeczka59

    Swietny artykulik-zaczynam odchudzanko z warzywkai i chodzonkiem.Krystyna.
  • 21:10:28, 20-05-2010 madzia48

    * Z WARZYWKAMI SIĘ ZGODZĘ,GORZEJ Z CHODZONKIEM,BO NÓŻKI BOLĄ PO PRACY W OGRODZIE I KRZĄTANINIE KOŁO DOMU.POZDRAWIAM SERDECZNIE I ŻYCZĘ DOBRYCH WARZYWEK I PRZYJEMNYCH SPACERÓW


  • 21:39:58, 20-05-2010 Malwina

    Madziu, ból nóżek tzreba przemóc i jak pochodzisz systematycznie to bół odejdzie...a jak dietka będzie warzywno-owocowa to i kilogramy sie rozpłyną i nózkom będzie lzej...i zasmakujesz w systematycznym codziennym ruchu...powodzenia
  • 01:35:11, 28-06-2010 madzia48



    "SMACZNEGO"
    *SERDECZNIE POZDRAWIAM I PRZYJEMNYCH LETNICH WĘDRÓWEK ŻYCZĘ*



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Umierać po ludzku
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Aktywni 50+
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X