Strona głównaZdrowieJak zmniejszyć ciśnienie krwi

Jak zmniejszyć ciśnienie krwi

Dzięki odpowiedniemu jedzeniu i ćwiczeniom może zmniejszyć obciążenie serca z powodu nadciśnienia. Antynadciśnieniowa dieta obejmuje ograniczenie alkoholu, soli i cukru, a także dodanie do posiłków dużej ilości warzyw i owoców.
Jak zmniejszyć ciśnienie krwi [Fot. ratmaner - Fotolia.com] Wielu ludzi ma i zbyt wysoki poziom , a znaczna część z nich nawet o tym nie wie, bo te problemy zdrowotne rozwijają się bezobjawowo Tymczasem są to główne czynniki, które sprawiają, że serce musi ciężej pracować, a także powodują lub inne poważne kłopoty zdrowotne. Zdrowe odżywianie się i regularne treningi mogą jednak zmniejszyć problem nadmiarowego ciśnienia.

Warto co najmniej raz w roku mierzyć ciśnienie krwi i sprawdzać poziom cholesterolu. Pomaga też dbanie o odpowiednią wagę. Poza tym trzeba szybko reagować - przy stwierdzeniu nieprawidłowości jak najszybciej udac się do lekarza i podjąć działanie, które sprawi, że serce stanie się zdrowsze.

Antynadciśnieniowa dieta obejmuje ograniczenie alkoholu, soli i cukru, a także dodanie do posiłków dużej ilości warzyw i owoców. Poza tym poleca się zmniejszenie porcji i częstotliwości jedzenia , a także częstsze raczenie się drobiem, niskotłuszczowym nabiałem, (takimi jak łosoś, pstrąg, sardynki) orzechami i produktami pełnoziarnistymi. Warto unikać tłuszczów trans znajdujących się w smażonych potrawach i wypiekach, a szukać zdrowych tłuszczów, tj. tych w oliwie z oliwą, awokado i orzechach. Dieta powinna być też bogata w produkty z , , i błonnikiem.

Drugim składnikiem „przeciwciśnieniowym" jest regularny trening - pozwala „utrzymać w ryzach" poziom ciśnienia i cholesterolu. Co więcej, ćwiczenia uwalniają hormony, które sprzyjają dobremu samopoczuciu, łagodzą , a także wzmacniają mięśnie serca. Poleca się 30 do 60 minut ćwiczeń aerobowych przez trzy do pięciu dni w tygodniu. Trening siłowy także daje korzyści. Jak podkreślają eksperci, nie trzeba wyciskać z siebie z siódmych potów, by uzyskać realne korzyści z treningu, wystarczy regularnie pływać, jeździć na rowerze, czy biegać, by lepiej się poczuć i być zdrowszym. Warto wybrać aktywność, którą się najbardziej lubi, bo wówczas łatwiej jest trzymać się przyjętego planu treningowego.

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

SIEDEM + DZIESIĘĆ =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kobiety.net.pl
  • Aktywni 50+
  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Umierać po ludzku
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X