Strona głównaZdrowieJak schudnąć w Nowym Roku? Zobacz 4 ważne zasady

Jak schudnąć w Nowym Roku? Zobacz 4 ważne zasady

Poza rzuceniem palenia i podjęciem ćwiczeń, odchudzanie należy do najpopularniejszy noworocznych postanowień. I dobrze. Nawet jeśli kilka poprzednich prób zawiodło, warto dalej się starać, może tym razem osiagniemy sukces. Oto, jak można sobie pomóc w odchudzaniu.
Jak schudnąć w Nowym Roku? Zobacz 4 ważne zasady [© millefloreimages - Fotolia.com] Bez względu na to, jaką dietę stosujesz, kilka rzeczy można możesz zrobić, by zwiększyć szanse na sukces w odchudzaniu.

Prowadź dziennik jedzenia

Zdziwisz się, jak wiele przekąsek umyka twojej uwadze. Ludzie często zastanawiają się, dlaczego ich dieta nie przynosi skutków, ale nierzadko jednocześnie zapominają o wielu dodatkowych miniposiłkach czy małej przekąsce zjedzonej „w biegu". W efekcie dostarczają sobie znacznie więcej kalorii niż myślą.

Z badań wynika, że osoby, które prowadzą dziennik diety, z większym prawdopodobieństwem osiągają cele odchudzania. Nie musi to być oczywiście klasyczny zeszyt, ale np. dokument w Excelu. Dzięki temu możesz kontrolować ilość i jakość spożywanego jedzenia i analizować, jakie błędy popełniasz oraz jak często je powtarzasz.

Korzystaj z pomocnych „narzędzi"

Kup sobie wagę kuchenną, możesz też nabyć kubki i łyżki z miarką. Dzięki temu będziesz bardziej precyzyjny/a w serwowaniu sobie odpowiednich porcji. Korzystaj też z mniejszych talerzy i miesek - posiłek wydaje się na nich większym i łatwiej się najeść, bo nieco „oszukujesz" zmysły co do wielkości dania.

Jedz obfite śniadania

ma istotne zanczenie dla odczuwnaia głodu w późniejszych godzinach dnia. Jeśli pierwszy posiłek będzie odpowiednio zbilansowany, w późniejszych porach nie odczujesz tak silnej pokusy sięgnięcia po coś bardzo kalorycznego.

Co więcej, jak wynika z badań, kobiety, które jadły duże śniadanie, straciły ponad dwa razy więcej na wadze niż kobiety dostarczały sobie takiej samej ogólnej ilości kalorii, ale jadły obfitsze biady i kolacje niż śniadania. Uczestniczki serwujace sobie obfite śniadania miały niższy obwód talii oraz obniżony poziom glukozy we krwi i oporność na insulinę, a także niższy poziom greliny, „hormonu ".

Szukaj wsparcia

Nie musisz wszystkiego robić „na własną rękę". Możesz skorzystać z pomocy dietetyka, możesz też dołączyć do forum, na którym ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami w odchudzaniu lub podjąć dietę w porozumieniu z kimś bliskim, kto też chce . Dzięki temu zdobędziesz wsparcie i dodatkową motywację do działania.

Waż i mierz się

Co jakiś czas (np. co dwa tygodnie) sprawdzaj efekty diety. Nie przerażaj się, jeśli waga będzie wskazywała tę samą ilość kilogramów - skutki możesz obserwować na różnych poziomach, np. możesz dostrzec zmniejszenie . Jeśli towjej diecie towarzyszą intensywne ćwiczenia, to pamiętaj, że budują one mięśnie, które pzrecież swoje ważą, ale to przecież dobry rezulatat.

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Komentarze

  • 13:46:34, 31-12-2015 ~gość: 37.47.8.xxx

    Moim zdaniem trzeba przestrzegać 2 podstawowych zasad. Regularne posiłki oraz spożywanie ich w mniejszych porcjach.
  • 00:31:12, 30-01-2016 cyanogen

    Ważne jest to aby często jeść produkty opisane na stronie http://seniorzy24.pl/zdrowa-dieta-pr...zna-zapomniec/ wybaczcie, że podaję linka, ale gdybym miała to wszystko wypisywać, to drogę by mi to zajęło.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Akademia Pełni Życia
  • Kobiety.net.pl
  • Pola Nadziei
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X