Strona głównaZdrowieJak ćwiczenia wpływają na twój mózg: aktywność fizyczna poprawia działanie umysłu

Jak ćwiczenia wpływają na twój mózg: aktywność fizyczna poprawia działanie umysłu

Jeśli ćwiczysz, nie tylko zapewniasz sobie dobrą sprawność na długie lata i ochronę przed rozmaitymi chorobami, ale także poprawiasz zdolności poznawcze. Twój umysł będzie wdzięczny za treningi fizyczne, dzięki nim bowiem łatwiej jest mu działać.
Jak ćwiczenia wpływają na twój mózg: aktywność fizyczna poprawia działanie umysłu [Fot. Nichizhenova Elena - Fotolia.com] Intensywne ćwiczenia poprawiają i zwiększają ogólną objętość mózgu, a to ma pozytywny wpływ na przetwarzanie informacji. Z badań z udziałem ludzi starszych wynika, że regularne doprowadziły do znacznego wzrostu objętości mózgu i poprawę zdolności wykonywania skomplikowanych zadań oraz rozwiązywania problemów. Co istotne, takie efekty uzyskiwali ludzie zarówno po 60-ce, jak i 70-ce, więc nie ma ograniczeń wiekowych co do wzmocnienia możliwości intelektualnych dzięki ćwiczeniom.

Ponadto wspomaga . Treningi sprawiają, że zwiększa się hipokamp, część mózgu odpowiadająca głównie za pamięć. Testy dowiodły, że już kilka tygodni 30-minutowych ćwiczeń kilka razy w tygodniu przełożyły się zwiększenie objętości hipokampa, co zarówno poprawiło zdoności do zapamiętywania, jak i zdolność uczenia się.

Co więcej, regularne ćwiczenia wywołują polepszenie funkcji wykonawczo-kontrolnej, w tym utrzymanie koncentracji i ignorowanie tego, co mogłoby rozpraszyć uwagę. Móżdżek, drobna struktura u podstawy mózgu, ma wpływ na koordynację ruchów, ale we współpracy z płatem czołowym, może poprawić uwagę i okazuje się, że działa w tym zakresie lepiej u ludzi aktywnych fizycznie.

Ogólnie rzecz ujmując, jak wskazują eksperci, wszelki wysiłek dobry dla serca, pozytywnie wpływa również na mózg. Szczególnie ćwiczenia aerobowe są świetne mózgu, dotleniają go i wspomagają uszkodzone komórki nerwowe.
Odkryto też, że poranne treningi zwiększają aktywność mózgu i sprawiają, że jesteśmy lepiej przygotowani na stresujące sytuacje w ciągu dnia, a także łatwiej zapamiętujemy nowe informacje.

Wreszcie, fizyczne zmęczenie może oznaczać poprawę nastroju - ułatwia odprężenie, bo wiąże się ze wzrostem hormonów odpowiadających za dobre samopoczucie.

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Hospicja.pl
  • Kosciol.pl
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Kobiety.net.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X