Strona głównaZdrowieJak być lekarzem dla samego siebie? 5 prostych zasad

Jak być lekarzem dla samego siebie? 5 prostych zasad

Weź swoje zdrowie w swoje ręce. Zobacz, jak o siebie zadbać, by móc liczyć na lepsze samopoczucie przez długie lata.
Jak być lekarzem dla samego siebie? Pięć prostych zasad Sprawdzaj swój wzrost co roku po ukończeniu pięćdziesiątki

Dzięki temu możesz na bieżąco oceniać swoją postawę i stan kręgosłupa. Jeśli zauważysz „kurczenie się", oznacza to, że warto poddać się badaniu gęstości kości, aby ocenić ich stan zdrowia. W szczególności dotyczy to kobiet, panie są bowiem bardziej narażone na osteoporozę.

Badaj, jak działa twój ukłąd krążenia

Nawet jeśli nie doswiadczasz czy nadciśnienia, w dojrzałym wieku pamiętaj o badaniach, które pozwolą oszacować ryzyko zawału serca lub . Musisz wiedzieć, że choroby serca należą do najpowszechniejszych na świecie. Jednym z czynników, które im sprzyjają natomiast, to podwyższony poziom - warto więc regularnie go sprawdzać.

Badaj ciśnienie krwi

Dzisiaj ciśnieniomierze są na tyle tanie, że stały się dostępne niemal dla każdego. Zaopatrz się w takowy i regularnie badaj poziom ciśnienia krwi. Jeśli górna liczba (tj. ciśnienie skurczowe) wynosi ponad 140, a dolna powyżej 90 (ciśnienie rozkurczowe), w kolejnym dniu sprawdź wynik ponownie i jeżeli ciągle jest tak wysoki, nie zwlekaj z wizytą u lekarza. grozi poważnymi (w tym śmiertelnymi) chorobami układu krążenia.

Monitoruj barwę moczu

To dobry wskaźniki zdrowia. Mocz powinien mieć jasny słomiany kolor; gdy jest ciemny lub ma silny zapach, może oznaczać, że nie pijesz dostatecznej ilosći płynów. Jeżeli uryna jest ciemna pomimo picia dużej ilości wody, zgłoś się do lekarza. Gdy mocz jest jasnożółty, może to wynikać z przyjmowania większej ilości witamin z grupy B.

Oceniaj poziom senności

To również dobry sposób na to, by szybko zorientować się, czy coś ci nie dolega. Przykładowo, senność w ciągu dnia może po prostu oznaczać, że musisz zadbać o lepszą higienę snu, ale może stanowić objaw lub innej choroby. Odpowiednio długi (ale nie za długi) sen odpowiada za wiele procesów w organizmie, bez których nie można dobrze funkcjonować. Zaburzenia w nocnym odpoczynku sprzyjają rozmaitym chorobom - i somatycznym, i psychicznym.

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

OSIEM + DZIEWIĘĆ =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Aktywni 50+
  • eGospodarka.pl
  • Pola Nadziei
  • Hospicja.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X