Strona głównaZdrowie Dziesięć najlepszych powodów, by zacząć ćwiczyć

Dziesięć najlepszych powodów, by zacząć ćwiczyć

Myślisz o treningu, ale jakoś nie masz okazji, by się zaangażować? Potrzebujesz motywacji do podjęcia ćwiczeń? Oto lista, którą trzeba przejrzeć. Przedstawiono dziesięć naukowo udowodnionych powodów, dla których warto "się przemóc" i zacząć regularnie ćwiczyć.
Dziesięć najlepszych powodów, by zacząć ćwiczyć Wiosna się zbliża. Czas na porządki nie tylko w domu, ale i własnym organizmie. W ich ramach warto zacząć „się ruszać", dotyczy to także ludzi dojrzałych - seniorzy szczególnie powinni wiedzieć, że :

1. Pomagają uchronić się przed rakiem

Jak wynika z badań Seattle Cancer Research Centre, co najmniej 35 proc. wszystkich zgonów z powodu nowotworów może być związanych z nadwagą i brakiem aktywności. Jak wskazują eksperci, osoby z nadwagą cechują się wyższym poziomem insuliny, co wiąże się z intensyfikacją wzrostu nowotworów. Poza tym szybkość przejścia pokarmu przez jelita zwiększa się dzięki ćwiczeniom, a to ogranicza czas, w którym toksyny są kontakcie z organizmem i osłabia ewentualny rozwój raka z powodu tych toksyn.

2. Wspomagają odchudzanie


Uczeni odkryli, że jeśli chce się , trzeba intensywnie ćwiczyć przez co najmniej 30 minut dziennie. Regularność jest niezbędna dla uzyskania najlepszych wyników. Przykładowo, lepsze efekty uzyska się dzięki czterem cotygodniowym sesjom w miesiącu niż codziennym ćwiczeniom przez jeden tydzień w miesiącu.

3. Zapobiegają osteoporozie

Jeśli ćwiczysz i dostarczasz sobie odpowiednie ilości wapnia, możesz liczyć na silne kości. Taka aktywność, jak bieganie, chodzenie i podnoszenie ciężarów, pomaga obniżyć ryzyko w starszym wieku.

4. Obniżają ciśnienie

Niezależnie od wieku, wagi, czy płci osoby ćwiczące mają niższe ciśnienie. W badaniach wzięto pod uwagę "ćwiczenia aerobowe", tj. takie, które zwiększają szybkość pracy serca i poprawiają zużycie tlenu. Okazało się, że ćwiczenia pomogły uczestnikom zmniejszyć skurczowe ciśnienie (górna liczba) o prawie 4 mm Hg, a rozkurczowe (dolna liczba) o nieco więcej niż 2,5 mm Hg.

5. Zmniejszają powikłania cukrzycy

Styl życia ogromny wpływ na określone choroby - jedna z nich jest . Aktywność fizyczna zmniejsza zapotrzebowanie na insulinę, obniża poziom cholesterolu i ciśnienia, a w dłuższej perspektywie może ograniczyć rozwój chorób serca i udaru mózgu. Ma to szczególne znaczenie dla diabetyków, ponieważ cukrzyca wiąże się z wyższym ryzykiem zachorowania na serce i problemów z krążeniem.

6. Odstresowują

Aktywność fizyczna pozwala "odciąć" się od codziennych i poprawia samoocenę. Pomaga zmniejszyć napięcie mięśni i przydaje korzystnych zmian w neuroprzekaźnikach w mózgu. Poprawa nastroju jest uzyskiwana dzięki również zwiększonemu podczas ćwiczeń wydzielaniu endogennych opioidów, na przykład endorfin. Zmiany psychiczne może wystąpić z powodu modyfikacji poziomu noradrenaliny, dopaminy i serotoniny, wszystkich hormonów, które mogą mieć wpływ na nastrój i poziom lęku.

7. Dają efekt anti-aging


Treningi poprawiają przepływ krwi w mózgu, co nie tylko może zmniejszyć ryzyko udaru, ale i poprawić zdolność rozumowania i .

Regularny wysiłek uaktywnia mózg i spowalnia zwyrodnienia ośrodkowego układu nerwowego, które skutkują dłuższym czasem reakcji i gorszą koordynacją. Dzięki poprawie funkcji płuc i wzmocnieniu mięśni natomiast ćwiczenia obniżają ryzyko wielu charakterystycznych dla starszego wieku chorób.

8. Pomagają w leczeniu reumatoidalnego zapalenia stawów

Jak wynika z duńskich badań, regularne ćwiczenia wykonywanych przez pacjentów z reumatoidalnym zapaleniem stawów budują siłę mięśni i poprawiają wydolność tlenową, co wspomaga zdolność do wykonywania codziennych zadań i sprzyja lepszemu samopoczuciu.

9. Poprawiają życie seksualne

Osoby aktywne fizycznie prowadzą bardziej satysfakcjonujące życie seksualne. Dzieje się tak dlatego, że, po pierwsze ludzie ci odznaczają się lepszym samopoczuciem psychicznym i chętniej uprawiają seks, po drugie ćwiczenia poprawiają libido, krążenie krwi i funkcje seksualne (zmniejszają ryzyko zaburzeń ).

Zestresowani, zalęknieni, mający depresyjne nastroje ludzie nie są w stanie cieszyć się zdrowym życiem seksualnym. Co więcej, ludzie wstydzący się swojego ciała także niechętnie podejmują aktywność seksualną. Sport to zmienia - zarówno sprzyja dobremu nastrojowi, jak i modyfikuje ocenę swojego wyglądu.

10. Zmniejszają ryzyko udaru

Jak dowodzą badania, ludzie najaktywniejsi mieli o 27 procent niższe ryzyko mózgu i śmierci w porównaniu do tych, którzy prowadzili siedzący tryb życia. Natomiast osoby umiarkowanie aktywne cechowały się o 20 procent niższym prawdopodobieństwem tego. Za bardzo aktywnych uznano tych, którzy uprawiali jogging przez 15 do 20 minut przez większość dni. Za umiarkowanie aktywnych uznano ludzi niemal codziennie poświęcających 30 minut na energiczny spacer.

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Komentarze

  • 19:47:26, 11-08-2014 Wandawa

    często kiepsko u mnie z motywacją do ćwiczeń fizycznych, ale moja bratowa poleciła mi tlenoterapię hiperbaryczną. Był ktoś na zabiegach może?
  • 23:45:41, 12-08-2014 karolinaaak

    Moja mama jest wlasnie po zabiegach, mowi ze czuje sie swietnie. Miala serie zabiegow
  • 12:18:02, 13-08-2014 Mart

    Tlenoterapia jest pomocnym zabiegiem jeśli chodzi o regenerację komórek, jeśli sama bym miała możliwość chodzenia nie zastanawiałabym się ani minuty. Jednak z ćwiczeń bym nie rezygnowała, Wandawa myślę, że warto się zmobilizować.
  • 08:35:12, 20-08-2014 karolinaaak

    Zabiegi wspomagaja nas, jesli chce sie osiagnac efekt w odchudzaniu to dieta +cwiczenia+zabiegi. Ja np bylam niedawno na hydrokolonoterapi
  • 13:03:01, 20-08-2014 lokatora

    Regeneracja organizmu to po pierwsze, lepsze samopoczucie to po drugie, można zrzucić kilka kilogramów to po trzecie. A najważniejsze to dłuższe życie!

    ____________
    Zdaj prawo jazdy wrocław
  • 14:24:05, 20-08-2014 Wandawa

    staram się codziennie myśleć o ćwiczeniach w domu na piłce, jednak ćwiczę ze dwa,trzy razy w tygodniu. Ale to i tak chyba całkiem nieźle. A jak to wszystko wygląda i na co konkretnie miała karolinaaak twoja mama tlenoterapie?
  • 16:18:53, 20-08-2014 Irenka 26

    Witam serdecznie -ćwiczenia-TAK, ale ja to lubię na świeżym powietrzu! Jak tylko pogoda pozwala-to znaczy, kiedy nie leje jak z cebra-ruszam w trasę rowerową, a po drodze krótkie ćwiczenia rozciągające-w czasie przeznaczonym na odpoczynek oczywiście! Często spaceruję kilometrami i trochę biegam...w pobliskim lasku! To naprawdę frajda dla ciała i ducha!!!!
  • 17:58:17, 21-08-2014 ~gość: 83.28.248.xxx

    Ma nadcisnienie :/ lekarz ja skierowal na tlenoterapie. Kiedys palila papierosy. I o wiele lepiej sie czuje po seri zabiegow. Ja tez sie zastanawiam czy nie iesc, podobno dobrze wplywa na choroby z autoagresji a taka choroba jest niedoczynnosc tarczycy. Chcialabym wyprobowac
  • 18:02:32, 21-08-2014 karolinaaak

    Ma nadcisnienie, lekarz skierowal ja na tlenoterapie. O wiele lepiej sie czuje po serii zabiegow. Ja tez sie zastanawiam czy isc. Podobno dobrze wplywa na choroby autoagresyjne a niedocynnosc tarczycy to autoagresja. Mial ktos taki przypadek?
  • 11:26:45, 30-09-2014 perki

    I jak po tych zabiegach? bo rozmysłam nad zapisaniem sie. Ktos może coś powiedzieć?zapisałam sie również na siłownie,ale nie wiem czy basen nie jest lepszy?

Strony : 1 2 nastepna »

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Akademia Pełni Życia
  • Umierać po ludzku
  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Pola Nadziei
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X