Strona głównaZdrowieCo jeść w przypadku zaparć

Co jeść w przypadku zaparć

Zaparcia mogą być spowodowane chorobą, ale nierzadko wywołuje je też dieta. Ogólnie rzecz biorąc, aby układ pokarmowy dobrze działał, trzeba się odpowiednio odżywiać, w tym dostarczać sobie błonnik. Sprawdź, co warto sobie jeść, by pozbyć się zaparć.
Co jeść w przypadku zaparć [Fot. gmstockstudio - Fotolia.com]

Produkty pełnoziarniste i otręby

Zawierają duże ilości i pomagają w dobrym trawieniu.

Rośliny strączkowe

Również zawierają błonnik - dokładniej, jego rozpuszczalną formę, która w połączeniu z wodą w układzie pokarmowym tworzy substancję poprawiającą pracę jelit i zwiększającą ilość wypróżnień.

Gruszki, jabłka, śliwki

Ponownie, wszystkie te owoce dostarczają błonnika, a jednocześnie dość dużo wody - obydwa te składniki z kolei pozbyć się zaparć. Poza tym przydają niewielkich ilość kalorii, więc nie zagrożą sylwetce. Suszone śliwki są szczególnie skuteczne, ponieważ zawierają nie tylko błonnik, ale także sorbitol, który jest naturalnym środkiem przeczyszczającym.

Oliwa z oliwek

Ten główny składnik działa jako środek przeczyszczający, a także zawiera wiele substancji poprawiających ogólne samopoczucie, ma działanie: przeciwutleniające, przeciwbakteryjne i przeciwzapalne.

Popcorn

Popcorn to świetna niskokaloryczna przekąska z dużą ilością błonnika. Jest pełnoziarnistym produktem i dlatego skutecznym środkiem na zaparcia. Najzdrowszy jest popcorn z urządzenia do prażenia na gorącym powietrzu - przygotowywany bez kalorycznych dodatków. Taki może być niebezpieczny dla zdrowia.

Brokuły

Brokuły również są doskonałym źródłem błonnika. Poza tym cechują się niską kalorycznością i zawierają wiele potrzebnych organizmowi składników odżywczych. Inne warzywa rówież pomogą pozbyć się zaparć, szczególnie: szparagi, marchewki, cukinie, karczochy i buraki.

Orzechy

Także dostarczą dużej ilości błonnika, najwięcej tego składnika zawierają: migdały, orzechy pekan i włoskie. Warto jednak pamiętać, że orzechy są bardzo kaloryczne, więc dobrze jest jeść ich nie więcej niż garść dziennie.

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Pola Nadziei
  • Hospicja.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X