Strona głównaZdrowieChcesz zachować siłę mięśni? Potrzebne ci są zielone warzywa liściaste

Chcesz zachować siłę mięśni? Potrzebne ci są zielone warzywa liściaste

Chcesz poprawić funkcje mięśni? Serwuj sobie jedną porcję zielonych warzyw liściastych każdego dnia, przekonują uczeni z Edith Cowan University (ECU).
Chcesz zachować siłę mięśni? Potrzebne ci są zielone warzywa liściaste [fot. Rohtopia from Pixabay]
Ci, którzy stosowali dietę bogatą w azotany, pochodzące głównie z warzyw, mieli znacznie lepsze funkcje mięśni kończyn dolnych, mówią eksperci.

Co istotne, słaba funkcja mięśni wiąże się z większym ryzykiem oraz i jest uważana za jeden z głównych wskaźnik ogólnego stanu zdrowia i dobrego samopoczucia.

W dwunastoletnich badaniach wzięły udział niemal 4 tysiące osób. Jak ustalono, ludzie regularnie dostarczający sobie największe ilości azotanów mieli o 11 proc. silniejsze nogi niż osoby przydające sobie tych substancji najmniej. Ponadto ci pierwsi byli w stanie szybciej chodzić niż pozostali.

- Badanie wykazało, że dieta bogata w warzywa pełne azotanów może wzmocnić siłę mięśni niezależnie od jakiejkolwiek aktywności fizycznej. Niemniej, aby zoptymalizować pracę mięśni, proponujemy zbilansowaną dietę obfitującą w zielone warzywa liściaste i regularne ćwiczenia, w tym trening siłowy: to idealne połączenie - mówi dr Marc Sim z ECU.

Chociaż bywają jednymi z naszych najmniej ulubionych warzyw, dr Sim uważa, że mogą być najważniejsze w jadłospisie. Badania wykazały, że największe korzyści zdrowotne zapewniają warzywa bogate w azotany, takie jak: sałata, , jarmuż, a nawet liście buraków.

- Codziennie powinniśmy jeść różnorakie warzywa, a jednymi z nich są warzywa liściaste - tak uzyskamy szereg korzyści zdrowotnych dla układu mięśniowo-szkieletowego i sercowo-naczyniowego. Lepiej jest też jeść warzywa bogate w azotany w ramach zdrowej diety niż przyjmować suplementy. Zielone warzywa liściaste dostarczają całej gamy niezbędnych witamin i minerałów, które mają kluczowe znaczenie dla zdrowia - wskazuje dr Sim.

Na podstawie:

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Pola Nadziei
  • EWST.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Umierać po ludzku
  • Oferty pracy