Strona głównaZdrowie7 prostych zmian, które pomogą w odchudzaniu

7 prostych zmian, które pomogą w odchudzaniu

Poza oczywistymi sposobami na odchudzanie takimi jak odpowiednia dieta i regularna aktywność fizyczna, pewne dodatkowe i nie absorbujące działania pomogą pozbyć się nadmiaru kilogramów.
7 prostych zmian, które pomogą w odchudzaniu 1. Wysypiaj się
Jeśli śpisz dostatecznie długo, poprawiasz metabolizm, co umożliwia efektywniejsze spalanie kalorii. Badania dowiodły, że osoby, które regularnie (mniej niż sześć godzin na dobę), cechują się wyższym ryzykiem nadwagi i .

2. Pij zieloną herbatę
zyskała sławę remedium na wiele dolegliwości. Okazuje się, że może być przydatna również dla osób walczących z nadmiarem kilogramów. Z testów przeprowadzonych przez środowiska naukowe wynika, że napój ten zwiększa spalanie tłuszczów i powstrzymuje ich nadmierne gromadzenie się w organizmie.

3. Dostarczaj sobie witaminę D
Dzięki niej masz więcej energii i szybciej możesz spalić nadmiar kalorii. Jeśli jesteś zmęczony/a i apatyczny/a, znacznie trudniej ci się zmobilizować do treningów. Aby dostarczyć organizmowi odpowiednią dawkę , należy przebywać na zewnątrz z odsłoniętą choćby twarzą i dłońmi co najmniej 15 minut dzinnie. Dodatkowo można stosować suplementy z witaminą D3, badania dowiodły, że zwiększają one wytrzymałość i zmniejszają uczucie zmęczenia.

4. Wąchaj miętę
Jej zapach pomaga zmniejszyć odczuwanie i ograniczyć ilość przyjmowanych kalorii (po prostu sprawia, że wybieramy mniej kaloryczne posiłki).

5. Wybieraj odpowiedni kolor i rozmiar talerzy
Im mniejszy talerz, tym lepszy, bo posiłek wydaje się na nim bardziej obfity - w ten sposób oszukujemy mózg, że zjedliśmy więcej, tzn. wydaje nam się, że zjedliśmy naprawdę dużo, gdy w istocie danie nie było wielkie. Poza tym określone barwy zachęcają lub zniechęcają do jedzenia, jeśli wybierzesz zastawę w kolorze, który rzadko ma pożywienie, zaspokoisz głód mniejszą ilością jedzenia.

6. Pij wodę
Zastosuj pewien trik - przed posiłkiem wypijaj szklankę wody. Żołądek nieco się nią zapełni i zredukuje apetyt, dzięki temu nie zechcesz dokładki danego posiłku, a więc ograniczysz ilość dostarczonych kalorii. Co więcej, picie dostatecznej ilości wody usprawnia i pozwala lepiej trawić jedzenie.

7. Stosuj duże kawałki produktów
Przygotowując dania, w których trzeba coś pokroić, pamiętaj, by nie szatkować danego produktu, ale zostawić w dużych kawałkach. Wymagają one dłuższego gryzienia i przeżuwania jedzenia, a to sprawia, że odczuwasz sytość zjadając mniej.

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Hospicja.pl
  • Umierać po ludzku
  • Akademia Pełni Życia
  • EWST.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X