Strona głównaZdrowie5 kroków w walce z nadciśnieniem

5 kroków w walce z nadciśnieniem

Brak świadomości na temat zagrożenia, jakie niesie ze sobą ta choroba sprawia, że ogromna część z nas może mieć w przyszłości problemy z układem krążenia i pracą serca.
5 kroków w walce z nadciśnieniem [© djoronimo - Fotolia.com] – Na podwyższone ciśnienie krwi wpływa , brak ruchu, palenie papierosów i zła dieta, często wysokosodowa. Dobrze jest przemyśleć swój jadłospis i w kilku prostych krokach ograniczyć spożycie sodu – mówi mgr inż. Agnieszka Jagodzińska, dietetyk.

1. Jedz więcej warzyw i owoców

Mają one nie tylko , ale jednocześnie bogate są w błonnik, który na dłużej da ci uczucie sytości i pomoże zapanować nad uczuciem głodu. To pozwoli ci również utrzymać prawidłową masę ciała. Sięgaj zwłaszcza po te świeże.

2. Wybieraj produkty niskosodowe

Podczas zakupów zachowaj czujność – , zwracaj uwagę na to, ile gramów sodu zawierają i wybieraj te, które mają go jak najmniej. Nie bój się próbować nowych rzeczy – produkty z małą zawartością sodu nie muszą być niesmaczne. Jeżeli jesteś wyjątkowo przywiązany do jakiejś grupy produktów, to porównuj składy na opakowaniach różnych marek – może się okazać, że konkurencyjny produkt zawiera mniej sodu niż ten, który do tej pory kupowałeś.

3. Unikaj tak zwanej „słonej piątki”

To produkty, które spożywasz na co dzień, ale nie myślisz o tym, że są one pełne sodu:
  • pieczywo, a zwłaszcza biały chleb i bułki
  • zupy w puszkach
  • wędliny i mięsa konserwowe
  • jedzenie typu – hamburgery, pizza, frytki itp.
  • paczkowane, fabrycznie doprawiane i marynowane mięsa
4. Bądź uważny, gdy jesz poza domem

Zawartość sodu może tak samo różnić się w daniach konkurencyjnych restauracji, jak w produktach konkurencyjnych firm. Jeżeli masz taką możliwość to porównuj oferty różnych restauracji i wybieraj te, które oferują zdrowsze dania. Zawsze możesz też poprosić kelnera o poradę w wyborze zdrowszej potrawy z menu restauracji lub zwrócić się do kucharza o przygotowanie dania z niską zawartością sodu.

5. Używaj więcej ziół

Jeżeli trudno zmienić ci przyzwyczajenie do słonych posiłków, możesz szukać alternatyw do stosowania soli. Najlepiej sprawdzą się zioła, które nie tylko wzbogacą smak potraw, ale również pozytywnie wpłyną na proces trawienia. Używaj więcej majeranku, tymianku, rozmarynu, czosnku, imbiru i wszystkich przypraw, które najbardziej lubisz. Eksperymentuj i poznawaj nowe smaki, a nawet nie zauważysz, kiedy zrezygnowałeś z używania soli.

Centrum Medyczne Falck

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

DWA + OSIEM =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • EWST.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Pola Nadziei
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X