Strona głównaZdrowie30 minut ćwiczeń - klucz do bycia szczęśliwszym i zdrowszym

30 minut ćwiczeń - klucz do bycia szczęśliwszym i zdrowszym

Już trzydzieści minut ćwiczeń dziennie pięć razy w tygodniu może poprawić nastrój, jakość snu, możliwości umysłu, zdolność koncentracji, wreszcie - poczucie szczęścia. Tymczasem na całym świecie zarówno starsi, jak i młodsi, stają się coraz mniej aktywni...
30 minut ćwiczeń - klucz do bycia szczęśliwszym i zdrowszym [© Kurhan - Fotolia.com] Z danych zebranych w 2008 roku wynika, że około 31 proc. ludzi na całym świecie nie podejmuje odpowiedniej aktywności fizycznej. Aż 9 procentom przedwczesnych zgonów można by było zapobiec, gdyby ludzie ci zdecydowali się podjąć jakieś treningi. Unikanie ćwiczeń jest związane z 21-25 procentami przypadków raka piersi i okrężnicy, 27 proc. diagnoz cukrzycy, 30 proc. rozpoznań niedokrwiennej .

powoduje problemy zdrowotne, których leczenie kosztuje miliardy dolarów. Obliczono, przykładowo, że terapie chorób związanych z otyłością w USA, Indiach, Chinach i Wielkiej Brytanii w samym 2008 roku kosztowały łącznie ponad 200 miliardów dolarów.

Ile kalorii można spalić

30 minut ćwiczeń pozwala na spalenie znacznej ilości kalorii. Oto kilka przykładów:
  • spacer - ok. 149 kcal,
  • rozciąganie - 149 kcal,
  • podnoszenie ciężarów - 223 kcal,
  • jazda na rowerze stacjonarnym - 260 kcal,
  • ćwiczenia na trenażerze ekliptycznym - 335 kcal,
  • pływanie żabką - 372 kcal.

Ćwiczenia zmniejszają ryzyko chorób


Obliczono również, że zmniejszenie masy ciała o 10 proc. oznacza: cztery do dziesięciu mniej miesięcy z nadmiernym poziomem , sześć do dwudziestu mniej miesięcy z , a także czternaście do trzydziestu pięciu miesięcy mniej miesięcy z .

Aktywność fizyczna a poczucie szczęścia

Badania wykazały, że ćwiczenia poprawiają nastrój nawet do 12 godzin po ich wykonaniu. Co więcej, już pięć minut aktywności fizycznej w środowisku naturalnym może znacząco poprawić nastrój i samoocenę. Okazuje się też, że 35 minut szybkiego chodu pięć razy w tygodniu umożliwia istotne osłabienie objawów umiarkowanej .

Ćwiczenia wspomagają myślenie

Ci, którzy są aktywni fizycznie, maja większe szanse na jak najdłuższe utrzymanie sprawności intelektualnej. Osłabienie zdolności poznawczych jest o 22,5 proc. szybsze u osób otyłych oraz zmagających się z nadmiernym poziomem cholesterolu i nadciśnieniem.

Regularny trening wspomaga neurogenezę, tj. wzrost nowych komórek nerwowych.

Umiarkowane ćwiczenia przez 150 minut w tygodniu skutkują o 65 proc. lepszą jakością snu. Intensywne ćwiczenia przez 75 minut w tygodniu zmniejszają o 65 proc. odczuwanie senności w ciągu dnia i o 45 proc. mniejsze prawdopodobieństwo problemów z koncentracją, gdy odczuwa się zmęczenie.

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Hospicja.pl
  • Pola Nadziei
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Kosciol.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X