Strona głównaZdrowie10 wskazówek zdrowego i skutecznego odchudzania

10 wskazówek zdrowego i skutecznego odchudzania

Odchudzanie pozostaje najpopularniejszym i najbardziej kontrowersyjnym wiosennym tematem internetowych poszukiwań. Majowe słońce zachęca do zmiany garderoby i odsłonięcia większej części ciała, wiosną więc intensywniej zabieramy się za pracę nad sylwetką. Oto zatem kilka wskazówek skutecznego odchudzania.
Przed okresem letnim siłownie i baseny „pękają w szwach". Zdrowy styl życia staje się modą, ale największą motywację do ćwiczeń właśnie w tym czasie dają zbliżające się wakacje i wizja nas samych paradujących w kostiumach kąpielowych - każdy chce wypaść jak najlepiej. Eksperci radzą, co robić, by zgubić choć kilka kilogramów:


© mimon - Fotolia.com1.
Jeśli jesteś osobą zorganizowaną i lubiącą mieć kontrolę, liczenie kalorii jest dla ciebie najlepszym rozwiązaniem; nie oznacza to, że zawsze musisz mieć przy sobie kalkulator i z buchalteryjnym nastawieniem przystępować do obliczeń przed każdym posiłkiem, ale warto zaznajomić się z tabelą kalorii i umieć oszacować kaloryczność określonego dania.

© viperagp - Fotolia.com2.
Jeśli liczenie kalorii napawa cię niechęcia, spróbuj znaleźć wsparcie; istnieje coraz więcej organizacji, stowarzyszeń i różnego rodzaju ośrodków wspomagających proces ; można ich poszukać także w Internecie. Zrzeszają one osoby doświadczone, które pomogą opracować dietę lub chociaż wskazać produkty szczególnie polecane dla chcących stracić na wadze.

© Radu Razvan - Fotolia.com3.
Jeśli masz jakiekolwiek problemy zdrowotne, np. , lub insulinooporność, bądź , skorzystaj z pomocy dietetyka, który zindywidualizuje twój program odchudzania pomagając jednocześnie zaspokoić twoje potrzeby żywieniowe odmienne przy rozmaitych kłopotach ze zdrowiem.

© Monkey Business - Fotolia.com 4.
Zacznij ćwiczyć; nawet jeśli podjęta aktywność nie spowoduje spalenia znacznej ilości kalorii, zwiększy tempo i spowoduje zużycie większej niż zwykle ilości energii; regularne treningi pomogą przyspieszyć spalanie nadmiaru energii i przyczynią się do uzyskania smuklejszej sylwetki.

© photocrew - Fotolia.com5.
Ogranicz spożycie tłuszczów; znajdują się bowiem w rozmaitych produktach i bardzo łatwo jest dostarczyć organizmowi ich nadmiar - są w maśle i margarynie, sosach, dressingach i mięsie. Wybieraj zdrowe tłuszcze takie jak oliwa z oliwek, niektóre oleje, tłuste ryby etc. W miarę możliwości samodzielnie przygotowuj posiłki, kontrolując ilość dodawanych tłuszczów.


© Elenathewise - Fotolia.com6.
Oprzyj dietę na niskoenergetycznych produktach dających uczucie sytości. Możesz jeść na przykład świeże owoce i warzywa, które są bogate w błonnik, a także odtłuszczone produkty mleczne mające niską zawartość kcal i skutecznie zapobiegające odczuwaniu głodu.

© JPC-PROD - Fotolia.com7.
Wysokoenergetyczne pokarmy jedz w niewielkich ilościach - wystarczą 1-2 łyżeczki oleju w sałatce, 1 łyżka lodów na miskę świeżych jagód, 1 łyżka startego sera Cheddar na makaron z sosem warzywnym, kilka kostek sera feta do pomidora etc. Unikaj dużych ilości produktów wysokokalorycznych, ale nie rezygnuj z nich zupełnie - zapewniają często neizbędne składniki diety.
Warto zapoznać się z zawartością energetyczną określonych składników:
  • węglowodany: 4 kcal lub 17 kJ / g
  • białka: 4 kcal lub 17 kJ / g
  • tłuszcze: 9 kcal lub 37 kJ / g
  • alkohol: 7 kcal lub 29 kJ / g lub ml
© Fatman73 - Fotolia.com8.
Jeśli trudno ci schudnąć pomimo trzymania się podanych zasad, sprawdź czy nie cierpisz na insulinooporność, która może utrudniać odchudzanie. Jeśli doświadczasz tego zaburzenia, zwróć się do lekarza i dietetyka - ekspert pomoże wybrać produkty o niskim indeksie glikemicznym, a w razie potrzeby skieruje na leczenie.

© viperagp - Fotolia.com9.
W żadnym wypadku nie zaczynaj odchudzania od przyjmowania pigułek odchudzających czy napojów tego typu, bez względu na przekonujące informacje płynące z reklam; w ten sposób możesz rozregulować a nawet zniszczyć swój metabolizm i zdrowie.

© mangostock - Fotolia.com10.
Nigdy nie odchudzaj się, jeśli twoje i wskaźnik talia/biodra (WHR) są na normalnym poziomie; nie każdy ma figurę modelki i choćby znacznie stracił/a na wadze pewne cechy sylwetki pozostaną; nadmierne odchudzanie prowadzi do wyniszczenia organizmu.

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Komentarze

  • 21:09:44, 26-05-2012 ~gość: 31.134.57.xxx

    nie jedz po osiemnastej.
  • 06:37:36, 07-06-2012 ~gość: 77.253.11.xxx

    Nie zgadzam się. Można jeść po 18-tej. Ja jem kolację o 19,30,bo inaczej byłabym głodna i nie mogłabym zasnąc,ale przez dzień jem 5 posiłków,nie objadam się,unikam czekolad mlecznych,smażonych potraw,białego pieczywa,a ziemniki jem zawsze tylko 2! I to chyba na tyle,a jem owoce,jarzyny,kiedy jestem głodna,no i zaliczam się do oosób szczupłych.
  • 07:21:48, 07-06-2012 Stasienko

    Żeby w zdrowym ciele gościł zdrowy duch, wystarczy że:
    - śniadanie zjesz sam.
    - obiadem podzielisz się z przyjacielem.
    - kolację oddasz wrogowi.
    Nie potrzeba dużo. Efekt murowany

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kosciol.pl
  • Umierać po ludzku
  • eGospodarka.pl
  • EWST.pl
  • Oferty pracy